FacebookTwitterLinkedIn

Daniel Antor

CEO Stejarii Country Club

Ultimele șase luni au fost o adevărată provocare pentru liderii din business. Cum ați răspuns la această provocare pe durata stării de urgență?

Ne-am confruntat cu o situație neașteptată, noi eram obișnuiți cu un program de 365 de zile pe an. Rar am închis câte o zonă pentru renovări sau îmbunătățiri, deoarece majoritatea lucrărilor de mentenanță și renovare le executam noaptea, pentru a asigura confortul membrilor clubului. Anul acesta am folosit perioada în care am fost forțați de situație să închidem întreaga locație pentru a executa în regim de urgență îmbunătățirile programate până la sfârșitul anului. De asemenea, am redirecționat o parte din activitate în mediul online, astfel încât să oferim un minim suport clienților pentru partea de pregătire fizică. A fost o perioadă grea, însă din fericire pentru noi cererea pentru serviciile pe care le oferim a cunoscut un reviriment semnificativ în ultima perioadă, sportul fiind una din activitățile care a lipsit aproape cu desăvârșire pe perioada carantinei. Azi funcționăm la capacitate maximă.

Pentru a combate pandemia, Guvernul a impus anumite măsuri de siguranță și restricții. Cum v-ați adaptat la această „nouă normalitate”?

Dată fiind situaţia, am fost forțați să ne adaptăm rapid, pe de o parte datorită cererii în creștere și, pe de alta, vitezei cu care s-au schimbat regulile jocului. Bineînțeles, am regândit fluxurile de intrare/ieșire, am introdus dispensere cu dezinfectant în toate zonele cheie, oferim măști gratuit, am introdus un program strict de igienizare a spațiilor și a aparatelor sportive, am aplicat norme de protecție și distanțare conform legii. În afară de aceste măsuri luate probabil de toate locațiile cu trafic intens, am introdus sisteme automate care ne spun în timp real numărul de persoane din fiecare zonă, de la vestiar până în sală, astfel încât să putem evita aglomerații neprevăzute pe segmentele orare de interes. Intern facem training specific normelor covid și, nu în ultimul rând, testăm întreg personalul de două ori pe săptămână. Spun că ne-am adaptat rapid deoarece programul de igienizare și verificarea normelor de protecție și siguranță s-a adăugat, practic, programului existent de verificări care se întâmpla oricum, zilnic, la anumite intervale orare, aplicat structurat tuturor componentelor facilităților noastre. Faptul că beneficiem de un spațiu generos pentru fiecare zonă ne-a ajutat foarte mult la reconfigurarea spațiilor conform noilor norme, reușind astăzi, la o capacitate de 2.500 de membri, să asigurăm peste 15 metri pătrați celor care desfășoară activități fizice intense. Toate aceste măsuri reprezintă aproximativ 11.000 de euro lunar, însă acești bani îi considerăm investiție, nu cheltuială, pentru că, așa cum spuneți și dumneavoastră, aceasta este „noua normalitate”.

Cum mețineți o astfel de afacere la un nivel de exigență atât de ridicat?

Exigențele se mențin cu investiții. Investiții în facilități și în oameni, pentru că ei sunt motorul  celor mai bune servicii în domeniul nostru de activitate. Avem angajați care sunt campioni naționali, olimpici, europeni și mondiali și care acum sunt traineri pentru membrii clubului, însă, am spus de fiecare dată, realizările lor sunt relevante în măsura în care pun pasiune în ceea ce fac și reușesc să transmită din experiența lor, clientului. Ca să facilităm acest proces investim permanent în training-ul profesional pentru că acest lucru se reflectă imediat în calitatea serviciilor oferite.

În momentul în care a fost anunțată pandemia, am luat hotărârea să dublăm investițiile pentru proiectele de activități sportive outdoor. Am renovat toate vestiarele, sala de fitness a primit o suprafață nouă ce se pretează mai bine noilor norme de igienizare intensivă, am construit o zona exterioară ce funcționează ca o nouă sală de fitness în aer liber, am reamenajat terenurile exterioare de tenis cu suprafețe noi de tip hard. În fiecare an schimbăm aproximativ 25% din aparatele de fitness cu cele mai noi apariții. Restaurantul beneficiază de o terasă exterioară redotată și reamenajată, am renovat intreaga zonă terenurilor de tenis, am achiziționat o criosaună, am înlocuit integral dotările piscinei exterioare și avem programate alte investiții în valoare de 100.000 de euro până la sfârșitul anului, ajungând astfel la o valoare similară cu cea investită în 2019, adică jumătate de milion de euro. Toți clienții care vin aici, indiferent dacă sunt străini sau români spun că locația este unică datorită amplasării, standardelor și serviciilor oferite. Să conduci o echipă de elită a cărei țintă este să ofere tot ce e mai bun pentru cei mai buni e foarte plăcut!