Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Bunuri de consum |
|

Ce își doresc și de unde vor să cumpere românii de Black Friday 2015?

Anul acesta, de Black Friday, cele mai multe liste de cumpărături vor avea, în medie, între 2 și 3 produse, fiind în creștere, comparativ cu 2014, arată un studiu Millward Brown România, companie locală de cercetare de marketing în zonele de brand, media și de comunicare.
black_friday.jpg

Pe această listă se regăsesc cel mai frecvent televizoarele, fiind menționate de 40% dintre respondenți, electrocasnicele mici (39%), cum ar fi aspiratoarele, mixerele sau roboții de bucătărie, și telefoanele mobile (22%).

Mașinile de spălat și frigiderele sunt următoarele două categorii de produse prezente în preferințele românilor pentru Black Friday, fiind amintite de 18%, respectiv 17% dintre cei intervievați cu privire la intenția de achiziție.

„Black Friday este un eveniment deja de tradiție în România. În plus, observăm că în fiecare an sunt mai mulți români care își exprimă dorința să cumpere ceva în cadrul acestei campanii. Acest lucru se datorează succesului edițiilor precedente, apariției constante de noi magazine implicate în eveniment, dar și varietății tot mai mari a categoriilor de produse oferite la reducere”, explică Daniela Lazăr, Managing Director, MillwardBrown România.

VEZI CE AUDIENȚELE LUI MOISE GURAN pe DIGI24!

Profilul cumpărătorilor

Conform studiului Millward Brown România, anul acesta, 44% dintre românii cu vârsta între 18 și 65 de ani doresc să cumpere ceva de Black Friday („probabil voi cumpăra” sau „sigur voi cumpăra”).

Comparativ cu 2012, aproape de trei ori mai multe persoane și-au exprimat dorința de a cumpăra un produs de Black Friday anul acesta.

Numărul românilor care au auzit de reducerile din cadrul Black Friday, evenimentul anului în comerțul românesc, a ajuns anul acesta la 71% în rândul persoanelor din eșantionul evaluat.

Segmentele de populație în rândul cărora se observă un nivel al intenției de cumpărare semnificativ mai ridicat, comparativ cu nivelul populației generale, sunt bărbații și tinerii (cei între 24 – 34 de ani). Față de media generală de 59% a celor care au auzit de Black Friday și spun că „sigur sau probabil vor cumpăra”, în cazul bărbaților media urcă la 63%, iar în cazul tinerilor la 64%, toate aceste diferențe fiind semnificative statistic, la un nivel de încredere de 95%.

Topul magazinelor

Întrebați care sunt magazinele pe care le iau în calcul pentru a-și face cumpărăturile de Black Friday, topul românilor, în funcție de primul nume menționat de ei, arată astfel:

Top 10 magazine (online și offline) considerate %
eMAG 30%
Altex 21%
Flanco 9%
Carrefour 8%
Kaufland 4%
Media Galaxy 3%
Auchan 3%
Domo 3%
Lidl 2%
Cora 1%

Comparativ cu anul trecut, singura modificare notabilă este scăderea semnificativă a numărului celor care iau în calcul Domo.

Cercetarea a fost realizată pe un eșantion reprezentativ la nivel național, în rândul a 2.000 de respondenți din mediul urban și rural, cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani. Interviurile au fost realizate telefonic în perioada: 4 noiembrie – 5 noiembrie 2015. Eroarea de eșantionare este de +/-2,2%.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii