Cautare




, Contributor

Internal Communication Leader la Medicover

Opinii |
|

Ce am învățat în șase luni de corporație

La finalul anului trecut, am făcut șase luni de corporație. Este un prag cel puțin psihologic pentru un job, așa că trag o linie să văd ce am învățat până acum.
xenia_mitran

În viața oricărui creativ apare la un moment dat curiozitatea de a încerca și partea cealaltă a baricadei, adică de a se afla în „papucii” clientului. Decizia de a schimba perspectiva nu este ușor de luat. Fie pentru că suntem influențați de propriile preconcepții asupra vieții de corporatist, fie de sfaturile prietenilor care nu au experimentat un astfel de job sau de cei care trăiesc deja o viață de corporatist și sunt nemulțumiți de cultura organizațională a companiei sau de propriul job. Ca să nu mai pomenesc de toate glumele care circulă în offline sau în online.

În cazul meu, curiozitatea a apărut după cinci ani de advertising. Am decis ca a venit vremea să fac o schimbare. Așa că după multe scenarii, emoții și teama de necunoscut, am ajuns la concluzia că vreau să experimentez și această provocare. Pentru că e firesc și necesar să îți dorești să explorezi și alte țărmuri și să cauți în permanență să îți învingi temerile, ideile preconcepute și propriile limite.

Acum, după șase luni de când am schimbat mediul și persepctiva, cele mai importante lecții pe care le-am învățat sunt următoarele:

  1. Că un job în corporație nu presupune un mediu ostil dacă ai lângă tine oamenii potriviți. Pentru că, indiferent de politica organizațională a companiei, oamenii sunt cei care creează atmosfera, iar calitatea umană va dicta mereu modul în care o echipă relaționează.
  2. Să ascult activ și să am mai multă răbdare. Avantajul de a lucra într-o organizație mare este acela că interacționezi cu foarte mulți oameni și de la fiecare ai de învățat câte ceva. Reversul medaliei este acela că informația multă și segmentată te poate copleși. Însă dacă îți lași orgoliile deoparte și începi să asculți obiectiv pentru a înțelege motivele din spatele discursurilor, vei constata că o perspectivă diferită nu e neapărat greșită, ci dimpotrivă, te poate ajuta să vezi și aspecte pe care poate nu le luaseși în calcul. Răbdarea și o gândire obiectivă, îndreptate spre găsirea soluțiilor sunt cheia înțelegerii și a unei viziuni largi asupra modului în care funcționează o companie. Pierdem prea mult timp și energie încercând să găsim o problemă pentru fiecare soluție, când ar fi mult mai simplu să ne luăm câteva minute în care să ne îndepărtăm puțin de context și de propria persoană și să analizăm datele ca un observator imparțial. Aplicând filtrul obiectivității și al ascultării active este mult mai simplu să găsim soluții.
  3. Să mă autoevaluez, să îmi setez standarde și să îmi depășesc limitele. Primul implus, atunci când nu acționezi așa cum se așteaptă ceilalți sau chiar conform propriilor aștepări, este acela de a încerca să găsești vinovați sau să îți găsești scuze. Confruntarea cu propria persoană și cu propriile greșeli sigur că nu este ușoară, însă e foarte constructivă. Am învățat că îndreptarea asupra mea și a propriilor mindset-uri face minuni: mă scutește de timp pierdut inutil și mă ajută pe termen lung. Apoi, după ce treci de barierele proprii, înveți să îți setezi singur standarde și obiective pe care să le atingi în pași mici și mari. Pentru că viața se măsoară în experiențe, în provocări, în încercări eșuate sau în succesul de a reuși să îți depășești limitele. Pe lângă standardele pe care le setează compania, exercițiul de a fi exigent cu tine este unul necesar. Pentru că doar depășindu-ți limitele vei putea să intri într-o nouă etapă a evoluției tale. Zona de comfort poate fi călduță, dar în mod cert nu te va scoate din rutină. Și cât de irosită este o viață liniară, în care ai ales să nu riști, să nu îți cunoști adevăratul potențial.

Mai mult, experiența mea de până acum în corporație m-a ajutat să fiu mult mai organizată, să analizez lucid, să gândesc în termeni de micro și macro, să am o viziune mai largă asupra modului în care funcționează o companie și să îi înțeleg mecanismele din spatele strategiei și al planului de business. Am învățat să ies din zona de confort, să accept noi provocări și să îmi dezvolt abilitățile soft. Și mi s-a confirmat convingerea că, în afară de mediu și oameni, determinarea și exigența personală sunt resorturile care ne ajută să scriem următorul capitol al vieții noastre.

JOB-UL MEU POATE SALVA VIEȚI

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii