Cautare




, Contributor

Sunt redactor Forbes Romania, coordonator al proiectului Forbes 50 cele mai influente femei din România, scriu despre cariere, educație și servicii medicale.

Telecom |
|

Ce informaţii personale fură aplicaţiile Android sau iOS

aplicatii-mobile.jpg
Bitdefender a realizat un studiu privind  aplicaţiile mobile gratuite şi modul în care ele fură date personale. 

Ideea potrivit căreia un sistem de operare ar fi mai sigur decât altul este greșită, relevă un studiu derulat de Bitdefender pe parcursul a mai bine de un an, timp în care compania specializată în soluții de securitate informatică a analizat 314.474 aplicații de Android și 207.873 aplicații de iOS. Astfel, aplicațiile s-au dovedit la fel de invazive indiferent dacă rulează pe terminale cu Android sau pe cele cu iOS.

Ecosistemul aplicațiilor gratuite pentru terminalele mobile nu presupune un cost pentru utilizator, dar reversul medaliei este că dezvoltatorul obţine datele confidențiale ale utilizatorului. Iar uneori plata respectivei aplicații nu oprește fluxul de informații extrase despre utilizator și nici nu șterge informațiile care au fost deja sustrase de pe terminal.

Cu mențiunea că indiciile din Android și iOS nu pot fi comparate, analiza Bitdefender se concentrează pe cele mai intruzive comportamente pe care dezvoltatorii de aplicații ar fi putut să le includă în produsele lor.

Localizareautilizatorului este un aspect important în cazul ambelor platforme, întrucât locul unde se află el este adesea solicitat de furnizorii de publicitate, prin cadre ce urmăresc obiceiurile de consum ale utilizatorilor. Testul Clueful evidenţiază faptul că 45,4% dintre aplicațiile de iOS au posibilitatea să urmărească locul unde se află utilizatorii, chiar dacă nu fac asta în mod explicit. Spre comparație, doar 34,5% dintre aplicațiile de Android analizate au această capacitate.

Lista de contactea utilizatorului poate fi citită de 7,6 dintre aplicațiile de Android, în timp ce aplicațiile iOS sunt ceva mai curioase, întrucât 18,9% dintre cele analizate sunt tehnic capabile să facă asta.

Unele dintre cele mai importante informații pentru o companie de publicitate sunt adresele de email și numărul unic de identificare a terminalelor (IMEI). Aceste date pot fi distribuite unor terțe părți și pot fi folosite, de exemplu, pentru a trimite consumatorilor reclame adaptate în funcție de comportamentul lor, potrivit unui raport recent alFederal Trade Commission.

Aproximativ 14,5% dintre aplicațiile de Android pot transmite mai departe ID-ul dispozitivului și 5,7% dintre ele pot transmite emailul. Numerele de telefon permit corelarea informațiilor despre comportamentul utilizatorului în cadrul aplicației și leagă aceste informații de persoana căreia îi aparțin prin intermediul numelui și prenumelui. Aproximativ 8,8% dintre aplicațiile de Android analizate de Clueful pot transmite numerele de telefon ale utilizatorilor către agenții de publicitate terțe. Aplicația Clueful, dezvoltată de Bitdefender informează utilizatorii asupra amenințărilor legate de confidențialitatea datelor personale pe care aceștia le expun la simpla instalare a unei aplicații.

“Reclamele pe mobil se integrează în terminal, nu rulează în browser izolate de alte aplicații. Pe mobil, sistemele de afișare a reclamelor pot afla obiceiurile de comunicare ale utilizatorului, prietenii, contactele prietenilor, locația și, adesea, toate acestea în același timp. Asta le transformă în echivalentul modern al programelor spion instalate în terminalul folosit pe tot parcursul zilei’’, susţine Cătălin Coșoi, Chief Security Strategist, Bitdefender. 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii