Cautare




, Contributor

Telecom |
|

Ce îi motivează pe tineri să aplice pentru un internship

Aproximativ 48% dintre studenți vor să facă un internship, totuși doar 21% au avut ocazia până acum, explică Roxana Zainea, HR Catalyst Recruitment Solutions.
Infografic

Studenții consideră că sistemul universitar îi pregătește prea puțin pentru cerințele pe care le au angajații, consideră Roxana Zainea. Mai exact, în jur de 90% dintre studenți sunt motivați să facă un internship pentru a dobândi noi cunoștințe, în timp ce pe 80% din aceștia îi motivează o bună comunicare, pe 73% să avanseze în carieră, pe 50% mediul de lucru, iar pe 40% competițiile cu ceilalți membri ai echipei.

Programul STEP – Susținem Tinerii în Evoluția lor Profesională, dezoltat cu Fonduri Europene în procent de 95% de către Telekom România în parteneriat cu Catalyst Solutions, Catalyst Recruitment Solutions și AIESEC București, a oferit ocazia a peste 500 de studenți să beneficieze de consiliere și orientare în cadrul companiei telecom.

Pentru acest program au fost selectați tinerii cu rezultate școlare peste medie, implicați în proiecte și activități extra-curiculare, studenți sau masteranzi la una dintre facultățile cu profilul IT, telecomunicații, marketing, dinanciar/audit, achiziții, resurse umane, comercial – vânzări și relații clienți.

În cadrul programului și-au despus CV-urile aporximativ 9.141 de aplicați, iar 542 au fost selectați, dintre care 255 de studenți au fost integrați în stagii de practică în compania Telekom, în departamentele corespunzătoare studiilor urmante, cu 25% peste estimările inițiale.

„Studenţii participanţi în program au fost selectaţi în funcţie de specializarea academică, activitatea extra-curriculară, anul de studiu şi poziția pentru care au aplicat. Aplicanții au fost testați pentru a li se evalua nivelul de motivaţie şi au fost invitaţi să susţină mai multe interviuri, prezentări individuale şi exerciţii de grup”, a spus Roxana Zainea.

Cei 250 de participanți au primit o subvenție în valoare de 3.000 de lei stagiul, iar o parte dintre ei au fost premiați cu 1.500 lei de persoană.

În opinia Roxanei Zainea, tinerii care fac un internship vor să promoveze, au încredere în ei,  preferă să lucreze singuri, dar pot lucra și în echipă, se adaptează cu ușurință fiind determinați.

De-a lungul perioadei de practică, pe parcursul a 15 luni, studenții au fost asistați de 100 de mentori Telekom Romania Communications, iar după încheierea stagiului, mentorii au evaluat competențele dobândite de studenți, în funcție de 3 categorii: tehnice (specifice domeniului studiat și activității repartizate), competențe de comunicare, respectiv competențe de adaptare și respectare a regulilor specifice unui loc de muncă. În urma programului, peste 30 de studenţi au fost angajaţi în cadrul Grupului Telekom Romania şi în companiile partenere, iar o altă parte dintre participanţi lucrează în prezent în domenii precum inginerie şi dezvoltare de produse şi servicii sau consultanță în domeniul accesării de finanțări nerambursabile.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii