Cautare




, Contributor

Sunt redactor Forbes Romania, coordonator al proiectului Forbes 50 cele mai influente femei din România, scriu despre cariere, educație și servicii medicale.

Bunuri de consum |
|

Ce face un supermarket inteligent

supermarket.jpg
Unele detalii banale pot fi parte dintr-o strategie mai complexă decât s-ar crede.

 Un supermarket banal din Texas poate fi dat exemplu de strategii inteligente, potrivit forbes.com. Astfel, un oarecare HEB’s, care nu aparține niciunui lanț de retail, devine model de marketing, prin câteva lucruri simple. Clienții pot observa trucurile pentru a nu se lăsa influențați.

1. Cultivă ideea de comunitate, scoțând în față produsele locale sau specifice zonei. Acest lucru funcționează mai ales în regiunile în care  oamenii au un puternic simț al identității, vizibil prin simboluri locale chiar și pe fațadele clădirilor sau în curți.

2. Atrage atenția asupra ofertelor. Reducerile sunt semnalate prin cupoane care pot fi rupte direct de pe rafturile cu produse. Potrivit specialiștilor, atunci când faci gestul fizic de a lua un cupon, sunt mai multe șanse de a profita de el decât dacă percepi o simplă informație vizuală. 

3. Folosește cuvântul „gratis”. A spune că la cumpărarea unui produs îl primești pe cel de-al doilea gratis este mai eficient decât dacă spui că el te costă doar o centimă /un leu.

4. Oferă din plin mostre și degustări pe loc.  Acest lucru face plăcere clienților care se simt răsfățați, mai bine dispuși, și deci, se presupune, mai generoși la cumpărături.

5. Dă de băut clienților. Nu e vorba doar de băuturi carbogazoase, ci chiar de alcool. Acesta, în cantități rezonabil de mici, binedispune și, mai important, deschide apetitul pentru mâncare, deci pentru cumpărături.

6. Oferă modalități foarte simple de a beneficia de reduceri. Nu e nevoie de adunări complicate sau buchete de cupoane.

7. Pune în scenă toate produsele proaspete –pește, fructe, pui la rotisor. Aranjamentele sunt menite, din nou, să facă poftă.

Vezi aici cum stau lucrurile in retail la noi

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii