Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

MajorelVoice |
|

Ce face un leader in perioada pandemica?

Daniela Micușan, Director General Majorel România povestește despre dificultățile, schimbările și provocările întâlnite în contextul pandemic. Sau despre cum să transformi un business care trece printr-o perioadă grea, într-un business de succes.
Daniela-Ecaterina-Micusan-_Majorelbig

Daniela Micușan – Director General  Majorel Romania

Ce schimbări a adus 2020-2021 în strategia de motivare și retenție a angajaților?

Când vorbim de 2020 și 2021 trebuie să punem accentul pe adaptabilitate. Cred că în asta constă strategia cheie pentru o afaceee, în a putea răspunde unor nevoi indiferent de contextul în care te afli. Cred că această criză ne-a oferit ocazia să demonstrăm ce putem, atât ca profil de business, cât și ca lideri. A fost și este o perioadă care ne-a provocat constant să găsim soluții, să ținem pasul cu noua realitate și de ce nu – să prosperăm. Perioada pandemică, pe cât de mult a însemnat izolare, pe-atât de mult a scos în evidență nevoia de apropiere, de relaționare și conectivitate. În cei 4 ani de când sunt în Majorel România, am înțeles importanța oamenilor. Și nu doar importanța la nivel macro, a oamenilor în general, ci importanța individuală, a cât de mult însemnăm fiecare dintre noi și cum doar împreună creăm un mecanism de succes. Înțelegând acest lucru, am susținut mai abitir un sistem de leadership bazat pe comunicare și învățare, în care reîncepem să auzim nevoi chiar și în fața unui monitor. Echipele cele mai bune sunt cele formate din oameni care știu să asculte, sunt persoane orientate către oameni, care înțeleg importanța sistemelor și a tehnologiei, dar care traduc toate lucrurile într-un limbaj înțeles de către toți membrii echipei.

În această nouă realitate, cu toții ne-am confruntat cu provocarea de a naviga prin noul model de a lucra de-acasă și de a ne menține echipele implicate. Am depășit cu succes acest obstacol adaptându-ne afacerea și mediul de lucru. Aș sublinia rolul programului nostru Feel Good în acest sens. Indiferent de lucrul de acasă sau de la birou, acest program permite angajaților noștri să contribuie în mod activ la modelarea locului de muncă pe baza nevoilor și dorințelor lor.

 Cum poți fi un lider și un jucător de echipă mai bun în 2021?

Uitându-mă în spate, mă uit la un lung șir de provocări și o carieră semănată cu multe suișuri și coborâșuri. De 4 ani de zile, mă bucur să am parte de o cultură organizațională care pune accent pe oameni, dar bucuria genuină e că simt că rolul meu are un impact real în această structură. Nu numai că sunt parte integrantă în procesul prin care punem oamenii pe primul loc, dar simt că vocea mea ca lider feminin în 2021 este auzită. Mă simt privilegiată și norocoasă ca în compania din care fac parte, să putem vorbi despre empatie, arta de a fi vulnerabil, să fii încurajat dacă ești creativ, să poți să vorbești liber și să ai mereu oportunități de creștere și dezvoltare.

În echipa mea, încerc mereu să cultiv și să răspândesc transparența și autenticitatea, valori atât de importante mai ales în aceste vremuri de incertitudine. Datorită faptului că Majorel Romania a ajuns  în prezent la 1700 de persoane, încurajez puternic formarea de comunități și crearea de apartenență. Cu toții avem nevoie să facem parte din ceva important, care schimbă într-un mod pozitiv viețile oamenilor și care chiar contează. Asta simt că facem noi la Majorel România – ajutăm oamenii să găsească soluții. Împreună am învățat să fim #OneMajorel.

Cum construiești cultura potrivită pentru echipele la distanță?

Cred că angajamentul și incluziunea sunt două cuvinte majore care răspund la această întrebare. Pentru a construi o cultură puternică și corectă în cadrul angajaților care lucrează la distanță, ceea ce este cel mai important este să-i faci pe toți să se simtă susținuți în mod constant. Schimbul constant de idei împreună cu o comunicare deschisă sunt două elemente pe care le încurajăm puternic. Managementul nostru este întotdeauna acolo pentru a oferi o mână de ajutor și sprijin atunci când este nevoie. În plus, pentru a ne menține conectați, avem numeroase inițiative de implicare în cadrul programului Feel Good. Am adaptat programul la munca la distanță și majoritatea activităților se desfășoară online. În prezent, birourile noastre de acasă sunt înveselite cu o mulțime de inițiative distractive și interesante, cum ar fi Majorel Life Hacks Academy, o serie de evenimente online, în care îi ajutăm pe angajații noștri să descopere mici trucuri care le fac viața mai ușoară, concursuri amuzante, cu focus pe sănătate și divertisment, inițiative de implicare și activități CSR.

Cum abordați schimbarea mentalităților?

Pandemia a adus schimbări fundamentale în viața profesională a oricărei persoane. Dar a adus, de asemenea, și schimbări semnificative în bine, pe care noi, ca lideri, nu trebuie să le lăsăm neobservate. Cred că în zilele noastre, aplecarea către sănătatea emoțională a angajaților, crearea de platforme de comunicare pe teme diverse, atenția sporită la nevoi – toate acestea reprezintă chei prețioase care deschid porți și mai prețioase. Liderii buni nu trebuie doar să asigure și să susțină activități legate de sănătatea fizică a angajaților lor, ci trebuie să ne uităm în egală măsură și la echilibrul emotional.

Abordarea corectă a schimbării mentalităților, din perspectiva unui lider, este să fii mai empatic și mai plin de compasiune, încercând întotdeauna să înțelegi prin ce trec angajații tăi și cum să-i sprijini în călătoriile lor. Un lider bun ar trebui să fie atent, atent și, de asemenea, un bun ascultător pentru a se asigura că fiecare membru din echipă se simte important.

Care sunt cele mai importante lucruri care s-au petrecut în ultimul an?

În această perioadă, compania a înregistrat cel mai bun cash collection din regiune cu 85% incasari din soldurile factuirilor emise. S-au creat 2 divizii de IT pentru servicii de network si servicii de servere, care deservesc toate tarile din Estul Europei si Germania care fac parte din grupul Majorel. Am creat peste  500 de locuri de muncă în perioada de pandemie, am adaptat programul de beneficii investind foarte mult în sănătate, oferind angajaților noștri acces prioritar la clinica privată cu care colaborăm, am câștigat titlul de Brand of the Year, la cea de-a 7ediție organizată de către Business Process Outsourcing, am creat multiple acțiuni de engagement cu angajații bazate pe cei 4 piloni ai programului Feel Good: Mind, Body, Soul și Special, am investit în dezvoltarea profesională a angajaților noștri, oferind două mari programe de Leadership și Talent Enrichment, am suplimentat bugetul pentru reamenajarea spațiilor existente și cel mai important lucru am încercat să creăm un dialog viu cu angajații noștri și să putem să demonstrăm că la nivel global Majorel Romania face excelență, prin calitatea serviciilor pe care le oferim.

Majorel Romania este unul dintre principalii furnizori de BPO din lume. Majorel Romania proiectează și produce soluții personalizate pentru diferite tipuri de business-uri și acoperă o gamă largă de procese comerciale prin oferirea de servicii integrate. Acestea includ toate serviciile legate de crearea și distribuirea produselor tipărite și a suporturilor de stocare digitală, gestionarea datelor, asistență pentru clienți, servicii CRM, gestionarea lanțului de aprovizionare, distribuție digitală și servicii financiare, și servicii IT personalizate. In momentul acesta compania are 4 sedii in Romania, la Brasov, Sibiu, Cluj Napoca si Bucuresti. Daca vrei sa faci parte din echipa Majorel Romania, trimite cv-ul tau pe: jobs.romania@majorel.com sau urmareste compania pe retelele de socializare: Facebook, Instagram si Linkedin – Majorel Romania.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii