Cautare




, Contributor

Servicii financiare |
|

Ce este “incentivarea non-cash” şi cum ajută ea companiile

Jean_Istasse_Director_General_Sodexo.jpg
Programele de incentivare non-cash a partenerilor de afaceri cresc veniturile companiilor cu până la 10% anual, potrivit unui studiu realizat, la nivel global, de Sodexo Soluţii pentru Motivare.

Dacă vreţi să aflaţi ce înseamnă „incentivare” cu ajutorul unui dicţionar disponibil pe internet, precum dexonline.ro, nu veţi reuşi. Deşi cuvântul nu există în dicţionare, conceptul este prezent în limbajul corporatist şi înseamnă recompensarea non-financiară a partenerilor.

Compania Sodexo Solutii pentru Motivare, jucător de top pe piaţa românească a solutiilor de motivare B2B, a studiat modul în care utilizarea soluțiilor de incentivare non-cash (sub formă de tichete sau programe online inovatoare) a partenerilor de business poate influența indicatorii companiilor pe parcursul unui an.

Monitorizarea unui eșantion de 300 de companii la nivel internațional reflectă faptul că rezultatele anuale obținute de companiile care au apelat la recompensarea non-financiară a partenerilor din vânzări, distribuitorilor sau resellerilor pentru atingerea targeturilor stabilite au fost mult mai bune comparativ cu cele raportate, în același interval, de către firmele care au recurs la motivarea financiară. „Incentivarea non-financiară își dovedește eficiența datorată în primul rând faptului că declanșează un răspuns psihologic din partea beneficiarilor: utilizând-o, companiile mută competiția partenerilor bazată strict pe recompensele bănești într-o zonă a cadourilor și a recompenselor memorabile”, explică Jean Istasse, Director General al Sodexo Soluții pentru Motivare.

Conform cercetării Sodexo White Paper: Non-Cash Incentive&Recognition recent realizată la nivel global, în cazul companiilor care au implementat programe de incentivare non-cash, veniturile anuale au crescut cu 9,6%, față de avansul de 3% înregistrat de către companiile care au pus accent pe recompensele financiare. Veniturile medii generate de fiecare om de vânzări au crescut cu 2,1%, față de scăderea de 0,7% resimțită de același indicator în companiile care au recurs la motivarea în bani.

Află câţi dintre beneficiarii  tichetelor de vacanţă le folosesc în agenţiile de turism

Pe măsură ce multinaționalele au început să își lărgească programele de incentivare la nivel local și companiile de mici dimensiuni, inclusiv cele locale, le-au urmat exemplul, Sodexo Soluții pentru Motivare a impus pe piața românească două soluții de incentivare – tichetele Smart Pass și platforma IncentiWise, un sistem online de administrare a programelor de incentivare.

Până în momentul de față, pe piața românească, serviciile financiare nebancare (IFN) și industria auto au înregistrat cel mai ridicat ritm de implementare a soluțiilor de incentivare. „În România, anticipăm un interes crescut pentru programele de incentivare din partea industriei construcțiilor, dar și din partea industriei bunurilor de larg consum, întrucât ne așteptăm la diversificarea paletei companiilor din FMCG, un domeniu destul de dinamic în implementarea acestui tip de soluții”, estimează Jean Istasse. 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii