Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Bunuri de consum |
|

Ce discută românii în online despre retailerii de electronice și electrocasnice?

Livrările întârziate, comunicarea deficitară dintre retaileri și companiile de curierat ori imposibilitatea clienților de a intra în legătura cu retailerii de la care au comandat produse cu ocazia Black Friday – iată câteva dintre principalele nemulțumiri manifestate în mediul online în intervalul 17 noiembrie-15 decembrie 2014.
prieteni tableta electrocasnice gadget

Conform studiului realizat de Exact Cercetare și Consultanță prin intermediul ZURF, ultima acțiune de Black Friday și promoțiile & ofertele speciale pregătite cu ocazia sărbătorilor lunii decembrie au reprezentat principalele teme de comunicare abordate de marii retaileri de electronice și electrocasnice în relația cu consumatorii.

Brandul care s-a bucurat de cel mai mare număr de mențiuni în perioada monitorizată este Emag: 3.100, acesta fiind urmat de Altex, cu 1.500 de comentarii. Flanco și Evomag se situează pe următoarele poziții, cu 475 și, respectiv, 365 de conversații.

În cazul Emag, conversația este menținută în proporție de 90% de consumatori. Important de menționat în cazul acestui brand este faptul că, din totalul acestor comentarii, 82% sunt pozitive. Clienții au apreciat reducerile aplicate de companie de Black Friday, produsele vândute cu această ocazie la preț de 1 leu și reducerile din luna decembrie. Produsele resigilate pe care Emag le comercializează au reprezentat de asemenea un subiect discutat, ca de altfel și concursul al cărui premiu a constat într-un Audi A1. Brandul a fost de asemenea apreciat pentru oferirea în premieră pe piața românească a produselor recent lansate pe plan internațional, poziționându-se altfel ca un promotor al inovațiilor tehnologice.

Dacă de regulă conversațiile din mediul online vizează cu preponderență concursurile și ofertele speciale/reducerile de preț, în cazul Emag se constată că aria de interes a clienților este mult mai largă. Astfel, de comentarii pozitive s-a bucurat atât lansarea colecției „În fața blocului”, cu jocuri aparținând generației „cu cheia de gât”, cât și încurajarea lecturii (prin vânzarea de cărți cu discount de 90%) ori proiectul prin care elevii doljeni au beneficiat de suport din partea Emag în alegerea carierei.

Grija manifestată de Emag față de consumatori (prin lansarea Emag la tine acasă, împreună cu Mega Image ori oferirea posibilității achiziționării de brazi de Crăciun prin intermediul site-ului Emag) a fost percepută pozitiv, aniversarea a 13 ani de existență Emag atrăgând de asemenea sute de urări din partea clienților.

Comentariile negative ale consumatorilor sunt prezente în procent de 9% și se referă la întârzierea comenzilor, imposibilitatea intrării în legătură cu un reprezentant Emag și la lipsa unei bune comunicări între retailer și compania de curierat.

De subliniat este faptul că Emag este singurul brand care se bucură de un număr considerabil de mențiuni din partea mass media: 9% (un număr de 266). Acestea acoperă atât promoții, reduceri, produse noi intrate în portofoliul Emag, cât și studii ori informații referitoare la strategia companiei. Din această ultimă categorie, amintim articolele de opinie cu privire la produsele oferite spre vânzare cu ocazia Black Friday 2014 la prețuri de 1 leu.

Dacă analizele realizate prin intermediul ZURF pe diverse piețe, de-a lungul unui întreg an, au demonstrat că Facebook este platforma care găzduiește majoritatea conversațiilor, în cazul Emag lucrurile stau diferit. Astfel, Facebook deține o pundere de doar 42%, fiind urmată de Twitter (29%), bloguri (8%) și forumuri (7%).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii