Cautare




, Contributor

Servicii financiare |
|

Ce creşte puterea de cumpărare a angajaţilor cu peste 50%

Jean_Istasse_CEO_Sodexo.jpg
Tichetele cadou, coșurile cadou și tichetele de vacanță cresc cu 54% puterea de cumpărare a angajaților, iar numărul companiilor care acordă astfel de bonusuri în perioada Sărbătorilor de iarnă a crescut cu 8% comparativ cu aceeași perioadă din 2012, potrivit unei analize a Grupului Sodexo România.

Compania Sodexo, jucător de top pe piaţa românească a tichetelor, a identificat, în urma unei analize derulate în intervalul ianuarie – decembrie 2013, principalele tendinţe în utilizarea și acordarea tichetelor de vacanţă și a tichetelor și coșurilor cadou.  „O parte din companiile care au bugete rămase neutilizate la final de an aleg să-și recompenseze angajații sau partenerii de business oferindu-le posibilitatea de a-și alege singuri cadourile preferate, în cazul tichetelor de cadou, sau de a merge într-o vacanță în România. Observăm că această tendință este în creștere în acest an, întrucât cu 8% mai multe companii au optat până acum pentru recompensarea angajaților cu tichete în perioada Sărbătorilor de iarnă, comparativ cu aceeași perioadă din 2012”, declară Jean Istasse, CEO Sodexo România. 

Facilitățile fiscale existente pentru cele două categorii de beneficii extrasalariale ajută companiile să își reducă cheltuielile cu 35%, iar pentru beneficiari, puterea de cumpărare crește cu 54%, decât dacă ar primi echivalentul valoric al acestora în bani. Pentru sumele  acordate în limita plafonului stabilit prin lege sub forma tichetelor de vacanţă sau cadou, angajatorii sunt scutiţi de la plata taxelor salariale (C.A.S., contribuții, concedii și indemnizații, contribuția la Fondul de garantare pentru plata creanțelor salariale, fondul de sănătate, fondul de somaj, fondul de asigurare accidente), iar angajatul plăteşte numai impozitul pe venit de 16%.

Aproximativ 34% dintre beneficiarii tichetelor de vacanță au mers în stațiuni, pe locul al doilea se situează turismul urban (27%), iar pe a treia poziție – Valea Prahovei și Brașov (21%). Urmează stațiunile de pe Litoral (13%) și mănăstirile (4%). „În sezonul de iarnă, destinațiile preferate de turiștii români care beneficiază de tichete de vacanță sunt Valea Prahovei, stațiunile balneoclimaterice și, o tendință interesantă înregistrată în ultimii doi ani, Nordul Moldovei (Suceava, Neamț) și Maramureșul”, spune Jean Istasse, CEO Sodexo România.

Pe parcursul lui 2013, aproximativ 60% dintre companiile care au acordat tichete de vacanță sau tichete cadou angajaţilor lor au peste 1.000 de angajați. Cea mai mare cerere a venit din industria chimică și metalurgică (82%), auto (5,6%) și alte servicii (3,3%). Tichetele de vacanţă beneficiază în prezent de cea mai importantă facilitate fiscală din categoria beneficiilor extrasalariale, de 4.800 de lei/an/angajat.

Și tichetele cadou Cadou Pass se află în topul preferințelor pentru această perioadă a anului. Companiile care oferă tichete Cadou Pass beneficiază de deductibilitatea contravalorii în limita plafonului de 2% din valoarea cheltuielilor cu salariile personalului.  În perioada Sărbătorilor de iarnă, coșurile Cadou Pak reprezintă o alternativă pentru companii de a ura Sărbători Fericite partenerilor de afaceri. Valoarea medie a coșurilor cadou oferite în acest an de firmele din România a fost de 300 de lei/partener. 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii