Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

SportsMoney |
|

Ce audiențe a făcut Premier League în România?

Campionatul englez de fotbal (Premier League) s-a încheiat duminică, 24 mai, cu victoria echipei Chelsea Londra. În România, Eurosport a difuzat în aceste an, în direct, 58 de partide, care au înregistrat o medie de 46.551 de telespectatori pe minut (0,25% rating național).  
Premier League

În România, meciurile din Premier League au fost difuzate de canalele Eurosport (deținătorul drepturilor) și Dolce Sport (a doua opțiune).

La Eurosport România, două meciuri au reușit să depășească pragul de audiență de peste 100.000 de telespectatori pe minut, la nivel național: Manchester City – Arsenal (foto) și Tottenham – Arsenal. Derbyul Manchester City – Arsenal, disputat pe 18 ianuarie 2015, a avut o audiență medie de 155.000 de telespectatori pe minut la nivel național (0,8% rating). Victoria lui Arsenal cu 2-0 pe terenul campioanei la acea dată a fost cea mai urmărită partidă din Premier League în România.

Echipa lui Arsène Wenger a făcut din nou rating, pe 7 februarie, tot într-un meci din deplasare, împotriva lui Tottenham: 105.000 telespectatori pe minut (0,6% rating). Tottenham, fără Vlad Chiricheș, a învins cu 2-1 gruparea lui Wenger.

Alte trei meciuri au avut audiențe de peste 90.000 de telespectatori pe minut: Manchester United – Southampton (98.000), Tottenham – Chelsea (94.000) și Chelsea – Manchester City (94.000).

De remarcat că în top 10 cele mai urmărite partide în România din Premier League figurează patru dispute ale viitoarei campioane, Chelsea Londra, trei ale echipei Arsenal și câte două ale formațiilor Manchester United, Manchester City și Liverpool.

Cele mai slabe audiențe în Premier League au înregistrat partidele Aston Villa – Queens Park Rangers (o medie de 16.000 de persoane pe minut), West Bromwich Albion – Liverpool (13.000) și Southampton – Aston Villa (13.000).

Cine s-a uitat la Premier League (Eurosport România)? Circa69% din audiența acestor meciuri este reprezentată (firește!) de bărbați. Femeile au fost în proporție de 31%.

Persoanele cu vârste între 55 și 64 de ani au fost în proporție de 19,2% din totalul audienței. Este grupa de vârstă cu cei mai mulți telespectatori pentru Premiere League. Românii de peste 65 de ani au avut o cotă de 17,4%.

În general, audiența acestui program s-a distribuit aproximativ egal pe grupele de vârstă mature:

– 45 – 54 de ani: 14,3%;

– 35 – 44 de ani: 15,5%;

– 25 – 34 de ani: 14,5%.

Interesant de remarcat este faptul că grupa de vârstă 18 – 24 de ani deține o pondere de 9,2%.

În funcție de educație, cea mai mare pondere este deținută de românii cu studii medii: 49,4%. Studiile superioare au avut o cifră procentuală de 24,6%.

Canalul Dolce Sport a difuzat 19 partide în acest an, care au avut un rating mediu de 25.631 de telespectatori pe minut, la nivel național.

Arsenal a fost iarăși echipa a cărui meci a ocupat poziția de lider în sondajele de audiență. Astfel, cea mai urmărită partidă la Dolce Sport a fost Southampton – Arsenal (2-0), cu o medie de 52.000 de telespectatori pe minut la nivel național. Cea de-a doua partidă cea mai vizionată la Dolce Sport a fost Sunderland – Liverpool, cu o medie de 42.000 de persoane pe minut.

Cel mai slab meci a fost Everton – West Bromwich Albion, cu un rating mediu de 7.000 de persoane pe minut. 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii