Cautare




, Contributor

antreprenor, trainer, coach și promoter al vieții echilibrate în România A dezvoltat LifeFit, un program unic pentru a produce schimbari in vietile liderilor din Romania, cu deschiderea portilor catr...

Opinii |
|

Ce au în comun stresul și Millennials?

Termenul de "stres" a devenit atât de obișnuit în vocabularul și mentalitatea noastră, încât mulți dintre noi nici nu mai reușesc să îi perceapă cu adevărat însemnătatea și importanța.
20170220_041656

Se pare că stresul a devenit acea caracteristică sau scuză generală pentru orice. Sau “diagnosticul” pus automat și pe nerăsuflate, indiferent de simptom. Sau justificarea și explicația universale cărora nu li se mai acordă nicio atenție. Și, undeva între aceste extreme, una a dezinteresului și a desuetitudinii complete și cealaltă a exagerării, adevăratele semnificații și consecințe ale stresului pentru noi toți se pierde, accentuând și mai mult efectele sale asupra noastră.

Pe de altă parte, din ce în ce mai mult în ultima vreme, Millennials a devenit un atribut în sine, care, asemenea stresului, fie că este înțeles sau nu, este folosit pentru a eticheta, a justifica, a acuza, a scuza sau…a diagnostica. Este ușor să justifici un fapt sau o stare, afirmând sec și suficient “se explică, este Millennials….păi doar este Millennials…normal, este Millennials…”. Și atât. Exact ca și în cazul stresului. Așadar…. Ce au Millennials și stresul în comun?

Din păcate destul de multe și toate negative.

De la simplul fapt că a afirma ceva nu este echivalent și rezolvării situației și că a hiperuza de un termen nu înseamnă că îl și înțelegi sau că ai găsit vreo soluție pentru problemele sale până la generalizări periculoase și atitudini care, în loc să ajute, fac exact contrariul.

Fiecare generație are trăsăturile sale definitorii, propriile pattern-uri, propriile puncte vulnerabile sau puncte forte. Și, la fel, fiecare generație are nevoie să își întărească vulnerabilitățile, să trăiască și să muncească așa cum îi este mai bine, atingând echilibrul. Pentru aceasta, avem nevoie însă să înțelegem ceea ce definește fiecare generație cu care intrăm în contact și să acționăm ca atare. Fără să minimizăm anumite lucruri doar pentru că le punem pe seama unor caracteristici. Așa cum avem nevoie să înțelegem că, deși poate devenite obișnuite în vocabularul nostru și deși poate folosite în exces, anumite concepte trebuie luate cât se poate de în serios.

O generație pentru care stresul a devenit sinonim cu viața și munca

În Marea Britanie, 71% dintre Millennials spun că volumul de muncă și stresul lor a crescut.

În SUA, potrivit Asociației Americane de Psihologie, Millennials sunt mai stresați decât orice altă generație în viață. Iar, pentru 76% dintre ei, munca reprezintă principala sursă de stres.

În România, potrivit studiului “Stres Național” pe care l-am realizat de-a lungul unui an (ianuarie 2017 – februarie 2018) împreună cu colegii mei, doar 22,22% dintre respondenții Millennilas, declară că sunt tot timpul sănătoși (aud, văd bine, au dinții sănătoși), 26,10 % sunt capabili să vorbească întotdeauna despre propriile stări atunci când sunt triști sau supărați și 22,74% doar câteodată. În plus:

-30,23% dintre ei rareori se distrează cel puțin o dată pe săptămână

-13,18% sunt în stare să își organizeze eficient timpul

-33,33% rareori au momente în care să se relaxeze în timpul zilei

-29,20% au uneori mâinile reci și umede

-39,28% simt uneori o tensiune în jurul capului, 34,37% își simt uneori gâtul înțepenit și dureros la mișcarea capului, 32,04% simt uneori durere în partea de jos a spinării, 31,78% simt uneori că nu au aer și 41,09% se simt amețiți și împrăștiați

-21,45% se supără de obicei din nimic, 12,40% strigă de obicei la alții fără motiv, 34,63% au uneori dificultăți să își amintească nume, adrese, date, etc. și 37,47% nu-și amintesc uneori ce au citit

-doar 5,17% dintre Millennials participanți la studiul “Stres Național” nu se simt niciodată deprimați

-32,56% se simt de obicei obosiți și epuizați

Și astfel de date deloc vesele sau încurajatoare pot continua din păcate, toate constituind câte o manifestare a stresului și, în același timp, un semnal de alarmă.

Totuși, ele nu valorează nimic atât timp cât nu le folosim în mod constructiv și nu trecem de la afirmații, statistici și observări ale situației la interogări profunde și la acțiune. Una bine gândită, bine fundamentată și țintită și, mai ales, continuă și integrată în tot ceea ce înseamnă munca și viața Millennials.

Știați că, potrivit “Stres Național”, 32,04% dintre Millennials își tot spun de obicei ce ar trebui să facă, dar nu fac?

Încă un motiv, dacă nu erau suficiente până acum, pentru ca fiecare companie să le ofere un suport consistent și permanent prin programe dedicate prin care pot ajunge la acele lucruri care, pentru Millennials, sunt cele mai importante pentru echilibrul lor dintre muncă și viață, starea de bine și sănătate.

Soluții concrete?

Programe personalizate 100% acestei categorii de angajați, prin care măsurăm nivelul de stres și indentificăm problemele specifice echipei, implementăm ateliere de well-being astfel încât să adresăm problemele reale, oferim sprijin prin intermediul sesiunilor de coaching 1to1, urmând ca în final să reevaluăm starea de bine a angajaților, să măsurăm rezultatele obținute și să ajustăm acolo unde este cazul. Pentru că nicio problemă specifică nu va fi rezolvată vreodată de o abordare generală, gândim soluții customizate pentru fiecare echipă.

Soluția de lucru one-to-one: pentru CEO și top manageri, am dezvoltat Life Fit, un program cu efecte vizibile imediate, 100% personalizat, care acționează pe obiectivele și nevoile specifice ale fiecăruia. Cu o durată de 2 luni, acesta combină tehnici și instrumente din mai multe domenii, de la coaching, psihologie, până la dezvoltare personală și setare mentală. Programul este conceput pentru a le readuce managerilor și antreprenorilor care beneficiază de el pofta de viață și a-și concentra atenția pe realizarea viselor.

Millennials reprezintă principala forță de muncă din prezent

Și tot această generație este cea care va reprezenta osatura companiilor odată cu integrarea din ce în ce mai masivă pe piața muncii a generațiilor care îi urmează. Iar când, peste tot în lume, ni se arată că tot Millennilas este cea mai stresată generație, cred că asta spune multe despre modul în care trebuie- acum și niciun moment mai târziu- să reconsiderăm complet ceea ce înseamnă și va însemna de aici încolo tot ceea ce înseamnă WORK-LIFE BALANCE.

Și pentru că vorbeam mai sus că datele în sine nu sunt suficiente pentru a schimba situația, că răspunsul cel mai important pe care trebuie să îl găsim pentru a acționa este “De ce s-a ajuns la această situație?”, vă invit să faceți următorul exercițiu, întrebându-vă și răspunzându-vă cât se poate de sincer:

-Ce am făcut și ce fac pentru a satisface nevoia de securitate a locului de muncă și contracara frica de pierdere a lui din partea angajatului Millennials?

-Cum am asigurat și cum asigur că volumul de muncă și timpul alocat muncii nu interferează cu viața personală a angajatului Millennials?

-Este cultura companiei mele potrivită și pentru angajații Millennials? Și ce am făcut și ce fac pentru a-i integra într-o cultură pe care să o împărtășească și care să le fie benefică, nu o sursă de stres?

-Am derulat și derulez în cadrul companiei cel puțin un program de well-being dedicat exclusiv angajaților Millennials?

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii