Cautare




, Contributor

Tech |
|

Ce amenzi riscă magazinele online dacă nu îşi informează corect clienții

Magazinele online din România riscă amenzi de până la 4.000 de lei, dacă nu îşi informează corect clienții, legat de dreptul de a returna produsul comandat în termen de 14 zile calendaristice de la data achiziției.
online shopping

Legislația din România obligă magazinele online să îi informeze pe potențialii clienți încă dinaintea achiziționării produsului asupra dreptului de a returna produsul comandat în termen de 14 zile calendaristice de la data achiziției. Clienții nu sunt obligați să ofere vreo explicație sau un motiv anume pentru retur. Totodată, magazinele online sunt obligate, pe lângă înştiințarea clienților, să pună la dispoziție utilizatorilor formularul tipizat de retragere (art. 6, alin. h şi art. 11, alin. 1), arată GpeC.ro.

Lipsa acestui formular de pe website-urile magazinelor online şi neînştiințarea clienților poate atrage amenzi de până la 4.000 lei, iar perioada în care clientul poate returna produsul comandat se măreşte de la 14 zile până la 12 luni, conform OUG 34/2014.

Prin acestă lege, magazinele online sunt obligate să înştiințeze consumatorii cu privire la condițiile, termenele şi procedurile de exercitare a dreptului de retragere şi să pună la dispoziție utilizatorilor formularul tipizat de retragere (vezi art. 6, alin. h şi art. 11, alin. 1 din OUG 34/2014).

Sub 10% din magazinele online respectă noile prevederi ale OUG 34/2014.

„Criteriile de preselecție în Competiția GPeC te ajută să afli şi să îndeplineşti orice obligație legala. Daca le respecți, înseamnă că respecți legea. Dacă, ulterior, treci de cele peste 120 de criterii de jurizare înseamnă că ai un magazin online cu reale şanse de succes”, spune Andrei Radu, CEO & Founder GPeC.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii