Daunele reclamate se raportează la probleme de suprafață ale avioanelor A350. Mai exact, este vorba despre degradarea vopselei și coroziuni identificate la substratul de protecție împotriva trăsnetului. Din această cauză, Qatar Airways a oprit la sol 21 de avioane A350. Airbus susține că avioanele de pasageri din fibră de carbon sunt sigure în ciuda degradării suprafeței. Pe de altă parte, Qatar Airways spune că este prea devreme pentru a determina cu claritate nivelul de siguranță.
Cele 21 de avioane ținute la sol reprezintă 40% din flota actuală de A350 a Qatar Airways. Alte companii aeriene încă operează modelul, spunând că navigabilitatea acestuia nu este afectată de cosmetizarea lui.
Între timp, conflictul pare să coste compania Airbus o comandă importantă din Qatar pentru o nouă versiune de avioane cargo A350. Potrivit Reuters, directorul executiv al Qatar Airways, Akbar Al Baker, a declarat săptămâna trecută pentru South China Morning Post că s-a interesat anterior despre o posibilă comandă pentru noile avioane cargo A350. Sursele din interiorul companiei se așteaptă acum ca Boeing să câștige contractul prin care Qatar va înlocui aproximativ 34-35 de avioane cargo cu modelul Boieng 777X.