FacebookTwitterLinkedIn

Cele 30 de ediții ale emisiunii „Biziday”, difuzate pe Digi24 în perioada 21 septembrie – 16 noiembrie a.c., au avut o audiență medie la nivel urban de 70.000 de telespectatori/minut (0,7% rating).

În aceeași perioadă a anului 2014, „Biziday” (25 de ediții) la TVR 1 înregistra o medie de 109.000 telespectatori pe minut (1,1% rating). Pierderea este de 39.000 de orășeni. Nu este foarte mare. Dig24 se află în sistemul must-carry (liber la retransmisie), conform legislației audiovizuale, dar canalul de știri este „aruncat” la grămadă în grila operatorului concurent UPC România, între două televiziuni confesionale. Acoperirea TVR 1 în urban este mai bună decât a televiziunii Digi 24, din acest motiv și audiențele sunt în favoarea canalului public.

Dintre cele 30 de ediții difuzate pe Digi24, doar trei au depășit pragul de 100.000 de telespectatori pe minut. Ediția cu cei mai mulți telespectatori a avut loc joi, pe 24 septembrie a.c.: 123.000 orășeni pe minut (1,2% rating). Cea mai slabă ediție a avut o medie de 44.000 de persoane pe minut (la exact o săptămână după ce a debutat pe Digi24, probabil că publicul uitase după weekend unde poate să-l găsească pe Guran!).

CUM SE PREGĂTESC RETAILERII DE BLACK FRIDAY

Dar marile pierderi de audiență pentru „Biziday” s-au înregistrat la nivel național. Astfel, edițiile analizate pe Digi24 au avut o audiență medie națională de 80.000 de persoane pe minut (0,4% rating), în timp ce cu un an în urmă, audiența pe TVR 1 a fost de 224.000 de telespectatori pe minut (1,2% rating). Au dispărut 144.000 de persoane din ratingul „Biziday”.

Doar șase ediții pe Digi24 au depășit suta de mii de telespectatori, în timp ce pe TVR 1 acest prag a fost depășit de 17 ediții. În fapt, Moise Guran a pierdut audiență în mediul rural. Pe Digi24, doar 10.000 de telespectatori provin din mediul rural, în timp ce pe TVR 1, proveneau 115.000 din rural. De remarcat că audiența pe TVR 1 era echilibrată între urban și rural: 109.000, respectiv 115.000 de persoane. La Digi24, majoritari sunt orășenii (70.000) comparativ cu 10.000 cât sunt în rural.

Când Moise Guran a ales Digi24, probabil că și-a asumat și aceste scăderi de rating ce țin de acoperirea televiziunii de știri, în ciuda faptului că RCS&RDS, proprietarul Digi24, este cel mai mare operator de cablu TV din țară.

Totuși, pierderea este a TVR 1, care n-a știut să profite și să aprecieze cu adevărat un program ca „Biziday”. Pierderea este a telespectatorilor pe care postul public i-a ignorat mereu. Doar în declarații publice, TVR își „amintește” de români.  

CUM SE PREGĂTESC RETAILERII DE BLACK FRIDAY

Deși a pierdut audiență prin această mutare, Moise Guran se poate consola cu faptul că este urmărit de un public mai tânăr decât la TVR1. Circa 18,2% dintre telespectatorii „Biziday” la Digi24 au vârste între 25 și 34 de ani. La TVR 1, acest procent a fost de 13,9%. De asemenea, grupa 35 – 44 de ani are o pondere de 21,7%, în timp ce la TVR 1 avea o cotă de 19,6%.