Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Câți români s-au uitat la televizior în anul 2012

TV.jpg
Anul trecut, 14,79 milioane de români s-au uitat cel puțin un minut la un canal de televiziune. Pro TV a avut cel mai mare număr de telespectatori distincți la nivel național: 10,15 milioane.

Pe următoarele locuri în topul audienței anuale s-au plasat Antena 1 cu 8.905.000 telespectatori și Kanal D cu 7.113.000 de persoane. Aceste cifre reprezintă indicatorul de audiență reach. Spre deosebire de rating care arată media de telespectatori al unui program pe minut, reach-ul se definește ca fiind numărul de persoane distincte care au urmărit un program/canal TV cel puțin un minut într-o anumită perioadă de timp (în acest caz, anul 2012).

Sondajele de audiență TV ce vizează indicatorul reach la nivel național plasează Realitatea TV, cu 5.579.000 de telespectatori, înaintea canalului Antena 3, cu 5.129.000 de persoane distincte. Asta în ciuda faptul că Realitatea TV are o audiență anuală mai mică decât cea a Antenei 3: 143.000 de telespectatori pe minut, respectiv 269.000.

În 2012, 6.542.000 de români au urmărit cel puțin un minut programele TVR 1. Acest reach înscrie canalul public pe locul cinci în topul audienței, după Kanal D și Prima TV, dar în fața stațiilor Realitatea TV și Antena 3.

OTV a avut 3.694.000 de telespectatori distincți, care i-au urmărit cel puțin un minut din programe, mai mult decât România TV și Etno, dar mai puțin decât Acasă TV (3.893.000) și TVR 2 (4.633.000).

Dintre cele 50 de televiziuni cuprinse în sondajele de audiență, Sport 1 a avut cel mai mic reach: 200.000 de români. În cursul anului trecut Sport 1 a fost partajat cu televiziunea pentru copii Megamax.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii