
Creșterea este semnificativă față de anul trecut când procentul acestora se ridica la 4,8%.
Avansul a fost determinat mai ales de faptul că tot mai mulți români folosesc tablete,35% dintre persoanele care fac cumpărături online deținând un astfel de dispozitiv, în creștere de aproape trei ori față de anul trecut (13%).
Odată cu creșerea numărului de tablete a crescut semnificativ și utilizarea lor pentru achiziții online.
Practic, în ultima jumătate de an, 29% dintre cumparatorii online au folosit tableta pentru a se informa despre produse sau servicii, în crețtere de la 10% anul trecut. În acelați timp, 21% dintre cei care fac achiziții de pe internet au comparat online prețurile unor produse sau servicii, în creștere de la 7% anul trecut, mai arată studiul citat.
De asemenea, numărul de clienți online care dețin smartphoneuri este și el în creștere, de la 44% în 2013 la 58% în 2014.
Însă, acestea sunt utilizate mai mult decât anul trecut în special pentru informare (42% anul acesta față de 35% în 2013). În schimb, în ceea ce privețte compararea prețurilor sau achiziții propriu zise, procentele nu sunt foarte diferite față de anul trecut.
În februarie anul acesta, în jur de 25,8% dintre cei care dețin un smartphone îl folosesc și pentru a compara prețuri, la începutul lui 2013 procentul era de 21,4%.
Totodată, cei care dețin un smartphone și îl utilizează pentru achiziții ajung la un procent de 19,2%, față de 15,1% anul trecut.
86% dintre clienți cumpără de pe desktop sau laptop
Cea mai mare parte a celor care cumpară online utilizează laptopuri sau calculatoare desktop, 86% dintre cei care au facut cel puțin o achiziție online în ultimele 6 luni folosind aceste terminale.
Studiul a fost realizat utilizand panelul Daedalus Online, pe un eșantion de 930 persoane care au făcut cumpărături online în ultimele 6 luni. Eșantionul a fost cules în două valuri – în februarie 2013 și februarie 2014. Eroarea de esantionare este de +/-4%.