FacebookTwitterLinkedIn

Cele șase televiziuni de filme documentare, cuprinse în sondajele de audiență, au vândut publicitate în valoare totală de 2,8 milioane de euro, în intervalul 1 ianuarie – 15 decembrie 2013, estimează „Forbes România”.

Volumul de audiență furnizat clienților publicitari este mai mic cu 16,8% față de anul 2012. Cel mai mare buget de audiență a fost acumulat de National Geographic: 14.211 GRP’30pe targetul comercial, cu 8,1% mai mare decât în anul precedent.

Discovery Channel a livrat 11.296 puncte de audiență pe targetul comercial, fiind a doua televiziune de pe nișa documentarelor. Pentru că Discovery a suferit la nivelul distribuției pe cablu, televiziunea fiind exclusă din grila RCS & RDS, audiența canalul s-a diminuat cu 53,7 procente față de 2012.

În 2013, History Channel a intrat în sistemul de monitorizare TV. Astfel, bugetul de audiență livrat publicitarilor s-a ridicat la 9.045 GRP’30pe targetul comercial. History Channel se situează pe a treia poziție în topul televiziunilor documentare.

Animal Planet, având același regim ca și „fratele” Discovery Channel, a suferit o cădere de 53,4% a volumul de audiență (3.496 GRP’30) față de 2012.

Nișa televiziunilor documentare este încheiată de National Geographic Wild – 2.761 GRP (creștere de 24,6%) și de CBS Reality – 2.381 GRP (- 48,3%).