Petre Barbu, Contributor
Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.
Media şi entertainment |
|
Câți bani din publicitate au obținut televiziunile documentare în 2013?

Cele șase televiziuni de filme documentare, cuprinse în sondajele de audiență, au vândut publicitate în valoare totală de 2,8 milioane de euro, în intervalul 1 ianuarie – 15 decembrie 2013, estimează „Forbes România”.
Volumul de audiență furnizat clienților publicitari este mai mic cu 16,8% față de anul 2012. Cel mai mare buget de audiență a fost acumulat de National Geographic: 14.211 GRP’30pe targetul comercial, cu 8,1% mai mare decât în anul precedent.
Discovery Channel a livrat 11.296 puncte de audiență pe targetul comercial, fiind a doua televiziune de pe nișa documentarelor. Pentru că Discovery a suferit la nivelul distribuției pe cablu, televiziunea fiind exclusă din grila RCS & RDS, audiența canalul s-a diminuat cu 53,7 procente față de 2012.
În 2013, History Channel a intrat în sistemul de monitorizare TV. Astfel, bugetul de audiență livrat publicitarilor s-a ridicat la 9.045 GRP’30pe targetul comercial. History Channel se situează pe a treia poziție în topul televiziunilor documentare.
Animal Planet, având același regim ca și „fratele” Discovery Channel, a suferit o cădere de 53,4% a volumul de audiență (3.496 GRP’30) față de 2012.
Nișa televiziunilor documentare este încheiată de National Geographic Wild – 2.761 GRP (creștere de 24,6%) și de CBS Reality – 2.381 GRP (- 48,3%).
Mai multe articole Forbes
Comentarii
Nu există comentarii