
Anul trecut, în presa tipărită au apărut 146.785 de machete publicitare, cu 14,6% mai puține decât în anul precedent, conform Alfa Cont. Volumul brut de publicitate, calculat pe baza tarifelor-listă ale publicațiilor, a scăzut cu 23,6% față de anul 2012.
Compania Orange a comandat 1.683 de machete publicitare, în valoare brută de 5,94 milioane de euro (calculat la rate card). La rândul său, Vodafone a consumat în print un volum brut de publicitate de 4,13 milioane de euro (rate card), pentru 963 de inserții publicitare.
L’Oreal este cea de treia firmă care a fost interesată de promovarea în print: 683 de machete publicitare pentru un buget de 3,48 milioane euro (rate card).
Neotek, companie de produse cosmetice și sănătate, a consumat 3,12 milioane de euro pentru 476 de inserții.
Alți clienți publicitari importanți pentru presa tipărită: Procter & Gamble (3,01 milioane euro), Petrom (1,55 milioane euro), IKEA (1,47 milioane euro), Beiersdorf România (1,45 milioane euro), Alevia (1,34 milioane euro), Porsche România (1,32 milioane euro) și Carrefour (1,25 milioane euro). Toate cifrele reprezintă bugete calculate pe baza tarifelor listă de publicitate (rate card).
Vezi și radiourile care au atras cele mai mari bugete de publicitate!