Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Câți bani au intrat în print, în prima lună a anului?

ziare1.jpg
În ianuarie 2013, în cele 314 publicații monitorizate de BRAT au apărut 5.595 de machete publicitare, cu 12% mai puține decât în aceeași lună a anului trecut. Compania Petrom, cu 82 de inseții comandate, a fost clientul publicitar cu cel mai mare volum brut (rate card) consumat în prima lună a acestui an.

La început de an, investițiile în publicitate ating cele mai reduse bugete din timpul anului. Chiar și așa, numărul de machete publicitare apărute în cele 314 publicații aflate în studiul „Monitorizarea Investițiilor în Publicitate pentru Presa Scrisă” (MIPPS), realizat de BRAT, este mai mic cu 12% decât cel din ianuarie 2012. „Forbes România” estimează că vomul net de publicitate investit în presa scrisă, în luna precedentă, a fost de 610.000 de euro.

Primele cinci categorii de produse și servicii care au avut cele mai mari bugete (calculate la rate card) pentru print au fost: supermarketurile, comunicațiile, stațiile de benzină, site-urile web și serviciile medicale. Magazinele și supermarketurile au comandat 181 de machete publicitare, în valoare brută de 365.665 de euro (nu s-au scăzut discounturile și gratuitățile.)

Petrom a fost clientul publicitar cu cel mai mare volum brut de publicitate: 310.207 euro (rate card) pentru 82 de machete. Acesta a fost urmat de Orange, cu un volum brut de 306.700 euro pentru 69 de inserții.

Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului și Ministerul Afacerilor Externe s-au situat pe locurile trei, respectiv patru, cu un volum brut de 162.874 euro, respectiv 144.443 euro.

Publicațiile care au atras cele mai mari volume brute de publicitate au fost: „Ziarul Financiar” (442.900 euro, calculat la tarifele-listă), „Libertatea” (388.757 euro) și „România liberă” (343.630 euro).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii