Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Bunuri de consum |
|

Câți bani au făcut cei patru mari producători de bere în 2013

Afacerile cumulate ale celor patru mari producători de bere din România - Ursus Breweries, Heineken România, Bergenbier S.A. și URBB – au fost în 2013 de 735,8 milioane de euro, cu 3% mai mare decât în anul precedent.
bere.jpg

Compania Ursus Breweries a realizat în 2013 o cifră de afaceri de 324,1 milioane de euro, conform datelor recent apărute la Ministerul Finanțelor Publice și calculate de „Forbes România” la cursul mediu de 4,41 lei/euro. Afacerile producătorului de bere au crescut cu 12,4% față de anul precedent. Ursus Breweries deține, printre altele, brandurile de bere Ursus, Timișoreana, Ciucaș, Stejar și Peroni Nastro Azzurro. La finele anului trecut, compania a raportat un profit de 251.632 euro (după ce în 2012, raportase pierderi de 2,3 milioane de euro). Creanțele s-a ridicat la 62,5 milioane de euro, iar datoriile la 162,1 milioane de euro.

Producătorul de bere Heineken România a raportat la sfârșitul anului 2013 un profit de 36,2 milioane de euro la o cifră de afaceri de 253,8 milioane de euro. Cifra de afaceri a scăzut față de 2012 cu 4,3 puncte procentuale. Heineken România are în portofoliu, printre altele, brandurile Bucegi, Ciuc, Silva, Golden Brau, Heineken, Gösser și Schlossgold. Creanțele la 31 decembrie 2013 erau în valoare de 33,3 milioane de euro, iar datoriile de 63,7 milioane de euro.

Bergenbier S.A., companie care deține printre altele brandurile Bergenbier, Noroc, Stella Artois, Lowenbrau, Staropramen și Beck’s, a avut o cifră de afaceri de 99,8 milioane de euro, la nivelul anului 2012 (creștere de 1,9%). A raportat pierderi de 23,1 milioane de euro și creanțe de 17,2 milioane de euro. Datoriile companiei la finele anului 2013 se ridicau la 131,8 milioane de euro.

United Romanian Breweries Bereprod (URBB) a înregistrat afaceri de 57,9 milioane de euro și a încheiat anul cu pierderi de 87.622 euro. URBB deține brandurile Tuborg, Carlsberg, Skol, Holsten, Guiness, dar operează și brandurile de băuturi răcoritoare Granini și marca de apă minerală Bilbor. Afacerile URBB au suferit o scădere de 7,9% față de 2012. Creanțele s-au situat la 46,6 milioane de euro, iar datoriile s-au cifrat la 70,7 milioane de euro.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii