Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Câți bani au cheltuit Ministerul Turismului și USL în publicitatea din presa scrisă

ziare_94931600.jpg
Cel mai mare client de publicitate în presa scrisă, în anul 2012, a fost operatorul de telefonie mobilă Orange. Numărul de machete publicitare apărute în presă a fost cu 48,3% mai mic decât în 2011

În primele 11 luni ale anului 2012, Orange a cumpărat 1.861 de machete publicitare în presa scrisă (ziare și reviste), conform monitorizărilor companiei Alfa Cont. Valoarea brută a investiției, calculată pe baza tarifelor listă, s-a ridicat la 7,4 milioane de euro (nu s-au scăzut discounturile și gratuitățile). Pe următoarele trei locuri în topul celor mai mari clienți publicitari în print s-au situat Vodafone (1.120 inserții), L’Oreal (718) și Porsche România (1.012).

Campaniile de promovare derulate de Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului au consumat 1.561 de reclame, în valoare netă de 780.000 de euro, estimare „Forbes România”. Instituția se plasează pe locul șapte în clasamentul investitorilor în print. În top 10 nu se află nicio bancă și nicio rețea de retail. Pentru că 2012 a fost an electoral, Uniunea Social Liberală (USL) figurează în topul clienților publicitari cu 1.549 de machete publicitare, în valoare netă de 400.000 de euro (estimare „Forbes România”).

În primele 11 luni ale anului 2012, în presa scrisă (ziare și reviste) au apărut 158.976 de reclame, cu 48,3% mai puține decât în aceeași perioadă a anului 2011. În volum net (după aplicarea discounturilor și gratuităților), acestea reprezintă mai puțin de 20 de milioane de euro.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii