FacebookTwitterLinkedIn

Masa de Paște în pandemie a căpătat o importanță mai mare, astfel încât comenzile de miel și de ied au înregistrat creșteri semnificative. În acest context, bugetul alocat mielului de Paște de către mai bine de jumătate dintre participanții la sondaj este cuprins între 200 și 500 de lei.

„Cererea pentru carnea de ied crește cu peste 250% în perioada Paștelui, dar am remarcat și o creștere de 150% pentru carnea de capră, comparativ cu aceeași perioadă din 2020. Punem această creștere atât pe fondul existenței constante în oferta noastră a acestui tip de carne, cât și pe cel al unui interes crescut pentru produsele provenite de la capră, inclusiv la lactate. Asistăm practic la o schimbare a comportamentului de consum“, a precizat Florian Mateiță, cofondator Obor21.ro. 

Față de o perioadă obișnuită, cererea pentru produse de miel și ied înregistrează o creștere de 30% în luna aprilie, cu o comandă medie de 310 lei.

 Jumătate dintre români consumă rar carne de caprine și ovine, potrivit sondajului, însă Paștele reprezintă o bună ocazie. Astfel, dacă până acum cererea era de aproximativ 10% din totalul comenzilor pentru produsele de capră/oaie, în luna martie aceasta a crescut la 20%, iar estimările pentru luna aprilie arată că va reprezenta 70% din vânzări. 

O tendință care se remarcă în ultimul an, potrivit datelor cooperativei digitale, arată că românii au început să prindă gustul cărnii de ied și capră, chiar și în afara acestei perioade. 

Se remarcă, de asemenea, tendința de a muta cumpărăturile în online. Astfel, 36% dintre respondenți au precizat că nu obișnuiau să facă cumpărături online înainte de pandemie, acest lucru schimbându-se în ultimul an. Un procent similar arată că românii au preferat să facă achiziții de la comercianții români, venind în sprijinul afacerilor locale.

Decizia de a achiziționa carne online se realizează în mare parte pe baza recomandărilor și review-urilor altor cumpărători (45%). 

De asemenea, 51% au precizat că sunt interesați să afle cât mai multe date despre proveniența cărnii cumpărate, lucru care poate influența decizia de achiziție. 

Bugetul alocat anul acesta achiziției de carne și produse din carne pentru Paște este de 200-500 de lei pentru 55% dintre români, în timp ce 29% vor să aloce sub 200 de lei. 

Sondajul Omnibus a fost realizat online pentru Obor21.ro, la nivel național, în perioada 22-25 martie 2021, pe un eșantion de 922 de persoane, 60% femei, 40% bărbați.

Platforma a fost lansată în luna februarie 2020, în urma unei investiții inițiale de peste 80.000 euro.