Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Câți bani a costat publicitatea la trustul Pro TV S.A. în 2013?

pro_tv.jpg
„Forbes România” a calculat costul pe punctul de audiență, așa numitul Cost Per Point, pentru grupul de televiziuni Pro TV S.A. Acesta este în valoare de 153 de euro.

Clienții publicitari cumpără timpi de publicitate de la televiziuni pe baza punctelor de audiență obținute de reclamele comandate la televiziuni (așa-numitul indicator Gross Rating Points – GRP’30).

Prețul de achiziție a unui GRP’30 diferă de la o televiziune la alta și de la un client la altul. Acest preț (Cost per Point – CPP) se obține prin negocierea dintre televiziune și fiecare client în parte, în funcție de diferite criterii.

„Forbes România” a calculat care a fost CPP-ul mediu în anul 2013 pentru Pro TV S.A., pornind de la veniturile din publicitate realizate de grupul CME în România: 119,6 milioane de dolari (aproximativ 86,7 milioane de euro). Această cifră a fost inserată în raportul anual al companiei Central European Media Enterprises (CME). De asemenea, „Forbes” a luat în calcul volumul total de audiență livrat în 2013 de către cele șase televiziuni ale grupului (Pro TV, Pro Cinema, Acasă TV, Acasă Gold, Sport.ro și MTV România), pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani): 566.806 GRP’30.

Prin împărțire, a rezultat un Cost per Point mediu de 153 de euro pe punctul de audiență. Cifra este una estimativă, pentru că, după cum am amintit, CPP-urile se negociază pentru fiecare client în parte și pentru fiecare stație TV.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii