Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Câți bani a atras presa scrisă din publicitate, în primele nouă luni ale anului 2013

shutterstock_77273821.jpg
Numărul de machete publicitare apărute în presa scrisă, în primele nouă luni ale acestui an, este mai mic cu 14,6% față de aceeași perioadă a anului trecut. Cei mai mari investitori în publicitatea din print sunt Orange, Vodafone și L’Oreal.

În cele 233 de titluri monitorizate de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT) au apărut 67.597 de machete publicitare, în primele nouă luni ale acestui an, cu 14,6% mai puțin decât în 2012.

Volumul brut de publicitate investit în presa scrisă a fost de 95,1 milioane de euro, valoare calculată la rate card, conform studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitate” (MIP), realizat de BRAT. Bugetul este cu 21,3% mai mic decât cel înregistrat în primele nouă luni ale anului trecut.

Cel mai mare investitor în reclamele din print a fost Orange, cu 860 de inserții comandate, reprezentând 2.837.959 euro (rate card). Pe locul secund în top se plasează Vodafone, cu 636 machete în valoare brută de 2.814.239 euro (rate card). Pe a treia poziție a topului se află L’Oreal, cu 484 de inserții și un buget brut de 2,26 milioane de euro.

Alți clienți publicitari cu investiții mari în print: Procter&Gamble (2,13 milioane euro – rate card), Neotek (1,74 milioane euro), Rin Group (compania fraților Ionuț și Robert Negoiță, proprietarii ziarului gratuit Ring), IKEA (1,4 milioane euro) și Beiersdorf (1,29 milioane euro). Toate cifrele reprezintă bugete calculate la rate-card.

Clasamentul primilor 10 clienți publicitari în print este încheiat de Alevia (1,22 milioane euro – rate card) și Carrefour (1,15 milioane euro – rate card).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii