
În 2012, producătorii și dealerii auto au comandat 3.930 de machete în print, potrivit studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitate pentru Presa Scrisă (MIPPS)”, realizată de BRAT. „Forbes România” estimează că bugetul net consumat de jucătorii de pe piața auto în presa scrisă a fost de 2,2 milioane de euro.
Porsche România, importatorul general a mărcilor Volkswagen, Audi, SEAT și Skoda, a consumat 1.245 de machete în print, în valoare brută de 3,1 milioane de euro (calculat la tarifele-listă), conform monitorizărilor MIPPS. Pe locul secund în topul investitorilor s-a plasat Mercedes Benz, cu un volum brut de 1,01 milioane euro (rate card) și 184 inserții.
Alți consumatori de publicitate în print: General Motors (838.804 euro, buget calculat la rate card), Hyundai (770.078 euro) și Renault România (758.204 euro).
„Ziarul Financiar” a adunat cele mai multe machete publicitare de la companiile auto: 981. Pe al doilea loc s-a situat „Gazeta Sporturilor”, cu 142 de inserții publicate.