Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Categoriile de produse și servicii cu cele mai mari bugete de publicitate în 2017

Investițiile în publicitate ale companiilor farmaceutice și din domeniul medical au atins în 2017 un buget net de 52 milioane de euro, arată recentul studiu „Media Fact Book 2018”, realizat de Initiative România. Este cel mai mare buget investitit în publicitatea din România de un domeniu de activitate.
publicitate

Publicitatea la medicamente (OTC) a fost la putere în cursul anului trecut, acumulând cel mai mare buget total de 52 milioane de euro (tv, presă, radio, online, outdoor), peste Comunicațiile Mobile, cu 43 de milioane de euro.

În categoria „Pharma”, distribuitorul de medicamente și suplimente alimentare Zdrovit a avut o creștere agresivă, dominând topul clienților publicitari pe TV și radio.  În aceeași categorie, creșteri ale bugetelor de promovare au avut Sandoz, Biofarm și Omega Pharma.

Deși Telekom și Vodafone au alocat bugete de publicitate mai mici decât în 2016, categoria Comunicații Mobile s-a menținut pe locul al doilea în topul categoriilor 2017.

Categoria “Cosmetice, îngrijire a părului și igienă personală” a atins investiții de 42 milioane de euro, remarcându-se companiile Beiersdorf, L’Oreal, Johnson & Johnson, Sarantis și Ficosota.

Pe segmentul retail, campionul publicității a fost lanțul de magazine Lidl, fiind puternic concurat de Carrefour, Penny Market și Kaufland.

Sectorul financiar-bancar a investit în publicitate (tv, print, radio, outdoor, online) circa 18 milioane de euro. Aici s-au remarcat ING Group, BCR, BRD, Banca Transilvania și Piraeus Bank.

În 2017, grupul Dacia Renault, cel mai mare jucător din categoria Automobile, și-a redus investițiile în publicitate, generând scăderea bugetului la această categorie, volum care a ajuns la 8 milioane de euro (tv, print, radio, outdoor, online).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii