
Anul trecut, piaţa auto românească a înregistrat scăderi semnificative faţă de 2011, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Astfel, în primele 11 luni din 2012 au fost vândute 66.834 de autovehicule, cu 24,9% mai puţin faţă de cele 89.032 comercializate în perioada similară din 2011. Importurile au scăzut şi ele cu 21,6%, în schimb exporturile de autoturisme au crescut cu 12,8%, atingând nivelul de 298.995 de unităţi.
Află cum a evoluat, în 2012, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu autovehicule şi motociclete
O mare parte dintre autoturismele exportate anul trecut provin de la Uzina Dacia de la Mioveni. În cursul anului trecut au fost vândute, în întreaga lume, 359.822 de autovehicule purtând sigla Dacia, în creștere cu 4,8% față de nivelul înregistrat în 2011, potrivit reprezentanţilor companiei. În România, potrivit APIA, au fost livrate 18.346 de autoturisme Dacia în primele 11 luni ale anului trecut, rezultat care situează producătorul auto de la Piteşti pe primul loc în topul vânzărilor din România, la mare distanţă de ocupantul locului doi, Volkswagen (7.750 de autoturisme vândute) şi de producătorul situat pe locul al treilea, Skoda, cu 5.932 de unităţi livrate.
Citeşte un testdrive şi vezi o GALERIE FOTO cu noua Skoda Octavia
Potrivit reprezentanţilor producătorului auto, pe parcursul întregului an 2012 au fost vândute 20.050 de autoturisme Dacia. În acest context defavorabil, Dacia a reuşit să-şi menţină poziţia de lider de piaţă, cu peste 26% din totalul vânzărilor de vehicule noi din România.
Foto&Video: Cum arată liniile de producţie pentru noile Logan şi Sandero
În clasamentul pe modele, Logan berlină rămâne cel mai bine vândut vehicul de pe piaţă, cu 9.208 unităţi comercializate, urmat de Duster, cu 5 447 de unităţi şi de Logan MCV, cu 1.940 de unităţi.
Grosul vânzărilor Dacia a venit anul trecut din pieţele internaţionale (43 de ţări), în care au fost vândute 337.674 de autoturisme
Pe piețele externe, Dacia a înregistrat în cursul anului 2012 o creștere cu 8% a vânzărilor, principalele performere fiind piețele din zona Euromed (nordul Africii și bazinul mediteranean), cu o creştere de 26,6%.
Vânzările în Europa Occidentală s-au menținut la un nivel comparabil cu cel din anul precedent în contextul în care piaţa regională a scăzut cu 8,6%. În total, în perimetrul Europei Occidentale, au fost vândute anul trecut peste 230.000 de vehicule marca Dacia.
Top 3 destinaţii de export pentru Dacia
- Franţa – 84.522 de unităţi comercializate
- Germania – 46.590 de unităţi comercializate
- Algeria – 41.710 vehicule vândute
Vânzări Dacia pe modele în România în 2012 | |
Model |
Unităţi |
Sandero (inclusiv Stepway) |
1.235 |
Logan berlină |
9.208 |
Logan MCV |
1.940 |
Duster |
5.447 |
Lodgy |
1.056 |
Dokker |
316 |
Noul Logan |
573 |
Noul Sandero (inclusiv noul Stepway) |
275 |
Autovehicule comerciale |
|
Logan VAN |
1.355 |
Logan Pick Up |
455 |
Dokker VAN |
288 |
Total |
22.148 |