Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Câte ratinguri face Premier League în România?

Premier_league.jpg
Meciurile din Barclays Premier League, transmise de Eurosport în perioada 15 decembrie 2013 – 4 februarie 2014, au avut o audiență medie la nivel urban de 38.000 de telespectatori pe minut, peste media canalului de sport (15.000). Cel mai urmărit meci a fost Manchester United - Tottenham Hotspur, cu o medie de 96.000 de orășeni pe minut (0,9% rating).

De la mijlocul lunii decembrie 2013, de când Eurosport a preluat drepturile de difuzare în România a Premier League (până atunci aparținuseră Digi Sport), se pot urmări și audiențele acestor partide, canalul de sport fiind înscris în sondajele de audiență. (Digi Sport nu figurează în măsurătorile Kantar Media, girate de Asociația Română de Măsurare a Audienței – ARMA.)

În perioada 15 decembrie 2013 – 4 februarie 2014, Eurosport a difuzat 36 de meciuri din Barclays Premier League, care au înregistrat o medie de 38.000 de telespectatori pe minut (0,36% rating urban). Media este mai mare decât a televiziunii în aceeași perioadă analizată: 15.000 (urban, whole day).

Cea mai vizionată partidă a fost Manchester United – Tottenham Hotspur, disputată chiar în prima zi a acestui an, care a înregistrat 96.000 de persoane la nivel urban. Interesul mare în România s-a datorat și faptului că fostul stelist Vlad Chiricheș a jucat la Tottenham. Mai mult, formația lui Chricheș s-a impus pe terenul campioanei cu 2 – 1.

Cea de-a doua partidă în topul audienței a fost Chelsea – Manchester United, cu o medie de 78.000 de telespectatori pe minut (0,7% rating).

Următoarele două meciuri cele mai urmărite au fost disputate de Tottenham cu Swansea și cu Crystal Palace, care au avut 73.000, respectiv 68.000 de telespectatori pe minut. Derby-ul Manchester City – Chelsea (scor 0 – 1) a fost vizionat de o medie de 61.000 de telespectatori pe minut, clasându-se pe locul 8 în topul audienței generale.

Un alt derby, Chelsea – Liverpool, a fost urmărit de doar 28.000 de orășeni pe minut (0,3% rating urban).

Cel mai slab meci a fost Fulham – Manchester City, disputat pe 21 decembrie 2013 (când RCS & RDS a eliminat Eurosport România din grila sa de programe), care a avut doar 5.000 de telespectatori pe minut. Un alt meci cu audiență slabă (din același motiv) a fost Swansea – Everton (22 decembrie 2013), cu o audiență de 7.000 de persoane pe minut.

În top 10 audiență figurează patru meciuri disputate de Chelsea, trei de Tottenham, și câte două de Manchester United, Manchester City și Swansea.

În perioada amintită, Eurosport a avut o audiență medie de 15.000 de telespectatori la nivel urban (whole day, urban), cu 4.000 mai mult decât în intervalul 15 octombrie – 14 decembrie 2013, dar mai mică cu 2.000 de persoane decât în urmă cu exact un an.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii