Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Câte pliante ai primit azi în cutia poștală?

foto_Marian_Seitan.jpg
Inbox Marketing, companie care are ca obiect principal de activitate distribuirea de pliante în cutiile poștale (letterbox marketing), utilizează în premieră în România o bază de date geografice, cu acoperire pentru cele mai mari 106 localități (80% din populația urbană).

Investiția în baza de date geografice realizată de Inbox Marketing, subsidiară a Mediapost Hit Mail, s-a ridicat la 350.000 de euro, buget alocat pentru forța de muncă dedicată colectării datelor din teren, hardware și software pentru colectarea datelor, consultanță din partea specialiștilor francezi și training.

Utilizarea acestor date de geomarketing, colectate de companie direct în teren, una câte una, a condus la câștigarea unei cote de piață de 55-60%, potrivit unui comunicat al companiei.

„Am căutat date geografice de calitate bună, însa nu am găsit, și atunci am decis să le colectam noi înșine, după standardele de calitate foarte înalte care sunt utilizate în Franța. Procesul nostru de colectare durează de peste trei ani și nu s-a încheiat încă. În acest moment, avem o acoperire de 80% din populația urbană”, a declarat Marian Șeitan, fondatorul şi directorul general al Inbox Marketing.

Colectarea datelor a fost realizată prin munca efectivă în teren și înregistrarea coordonatelor GPS de latitudine și longitudine ale tuturor gospodăriilor, ceea ce permite obținerea unei imagini clare asupra zonelor în care locuiesc și își desfășoară activitatea clienții sau prospecții.

În prezent, Inbox Marketing deține informații complete pentru 137 de localităţi (cele mai mari 106 localități și 31 de localităţi suburbane din proximitatea acestora).

Geomarketingul este un instrument de marketing folosit pe scară largă în Europa și în Statele Unite. În România, datele viciate și neactualizate existente până acum nu au permis utilizarea corectă a geomarketingului pentru obținerea de informații relevante și riguroase.

Inbox Marketing este subsidiară operațională a Mediapost Hit Mail. Din 2005, compania este membră pentru România a ELMA (European Letterbox Marketing Association), organizația care stabilește standardele în distribuția de pliante în cutiile poștale (www.elma-europe.com). Din martie 2009 face parte din grupul Poștei Franceze, ca urmare a achiziției, de către Mediapost, a 60% din acțiunile holdingului Hit Mail.

Printre clienții reprezentativi ai Inbox Marketing se numără: Altex, Ambient, Auchan, Billa,Carrefour, Dedeman, Deichmann, Flanco, Hervis, Lidl,Mobexpert, Mr.Bricolage, Obi, Penny Market, Provident, Real, Rieker Shoes, Takko.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii