FacebookTwitterLinkedIn

Se știe, românii se află printre primele locuri în topul consumului de televiziune din Europa. Ultimele date ale companiei Kantar Media arată că media de vizionare zilnică în 2015 a fost de 309 minute (5 ore și 9 minute) pentru populația cu vârste de peste 4 ani. Este mai mică doar cu 2 minute față de media din 2012.

Pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), foarte important pentru companiile care investesc în publicitatea TV, durata medie de vizionare zilnică a fost, în 2015, de 254 de minute (4 ore și 13 minute). Așadar, targetul comercial consumă destul de multe programe TV, motiv ca advertiserii să fie mulțumiți de această expunere a publicului pe care-l „vânează” cu reclame. Dar această durată este mai mică cu 14 minute față de cea din 2012.

Tinerii cu vârste între 25 și 35 de ani nu sunt foarte atrași de televiziune, preferințele lor îndreptându-se către ale suporturi media. Astfel, pentru această categorie de public, durata de vizionare a fost anul trecut de 173 de minute (2 ore și 48 de minute), în scădere cu 32 de minute față de 2012. Așadar, avem de-a face cu o generație care alocă din ce în ce mai puțin timp televiziunii clasice.

Studiul Kantar Media cuprinde și alte datele interesante:

– Peste 95% din gospodării au cel puțin un televizor funcțional (conform sondajului de configurare al eșantionului reprezentativ, realizat de TNS CSOP). În perioada septembrie – noiembrie 2015, gradul de penetrare al televizoarelor a fost de 95,3%.

– Cablul analog este cel mai des întâlnit tip de recepție TV în gospodăriile din România: 51,2%. Acesta este urmat de recepția prin satelit (24,3%), cablul digital (22%) și recepție terestră (2,4%). Dar cablul digital a câștigat în ultimii ani cotă de piață, în detrimentul cablului analog și a recepției terestre.

– Circa 53,8% din gospădăriile cu televizoare din România au acces și la Internet. În 2011, acest procent era de 42,4%.

26,8% din gospodăriile cu televizioare dețin și laptopuri. În 2013, acest procent era de 18,2%.