Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Câte minute de publicitate au difuzat televiziunile generaliste în primele două luni ale anului?

Dintre marile televiziuni, doar Kanal D a reușit să-și ocupe timpul de publicitate cu un volum de peste 80%, în primele două luni ale acestui an. Pro TV a avut o încărcare cu reclame de 54%.
televiziune_1.jpg

În primele două luni ale acestui an, marile televiziuni generaliste au avut un grad de încărcare cu publicitate de sub 85%.

Prin gradul de încărcare cu publicitate al unei stații TV se înțelege raportul dintre timpului în care s-au difuzat reclamele și timpul stabilit prin Legea audiovizualului. În cazul televiziunilor private, timpul permis de difuzare al reclamelor este de 12 minute pe oră. În cazul stațiilor publice (TVR 1 și TVR 2), acest timp este de 8 minute pe oră.

Ianuarie și februarie sunt lunile în care se înregistrează cele mai mici investiții în publicitate TV din timpul anului.

Kanal D a difuzat 2.871 de minute de publicitate reprezentând 81% din timpul total de publicitate stabilit de Legea audiovizualului. Dintre televiziunile cu cele mai mari audiențe, Kanal D a avut cel mai mare număr de minute „umplute” cu reclame. Față de aceeași perioadă a anului 2014, numărul de minute cu publicitate la Kanal D a crescut cu 262.

Național TV, stație care se află în top 10 audiență urbană și care beneficiază și de reclamele la European Drinks, compania și televiziunea aparținând fraților Micula din Oradea, a difuzat 2.863 de minute de reclame, atingând o încărcare de 81%. De remarcat că numărul de reclame a crescut cu 1.086 minute față de primele două luni ale anului 2014.

Antena 1, numărul doi în piața TV, a avut o încărcare de 66%, adică 2.346 de minute pline cu reclame. Numărul este mai mic cu 23 față de cel din 2014.

Prima TV și-a crescut numărul de reclame cu 309, ajungând la 2.209, cu un grad de încărcare de 62%.

Pro TV, liderul pieței TV, a avut o încărcare de 54%, cu 1.919 de minute, la nivelul anului trecut. Trebuie precizat faptul că Pro TV are cele mai mari prețuri la publicitate (Cost per Point – CPP), așa încât bugetele nu s-au îngrămădit pe cea mai scumpă televiziune din piață, în ciuda ratingurilor obținute.

Canalul public TVR 1, care beneficiază de 8 minute de publicitate pe oră, a avut un grad de încărcare 70%, iar TVR 2, în același regim, de 43%.

Articol realizat cu sprijinul agenției BPN România.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii