Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Câte „butoaie” de bere se „consumă” pe internet?

Serviciul de monitorizare Zelist Monitor, la solicitarea revistei „Forbes România”, a realizat un studiu ce arată numărul de menționări ale brandurilor de bere pe internet (vezi mai jos canalele), în perioada 1 ianuarie 2013 – 30 iunie 2014.
bere.jpg

Berea Ursus, aparținând producătorului Ursus Breweries, a înregistrat 16.908 de mențiuni pe canalele digitale, potrivit monitorizării Zelist Monitor. Este cel mai mare număr de referințe din portofoliul de branduri ale producătorului. Brandul Timișoreana a avut 2.563 de mențiuni, din care 783 în prima parte a acestui an.

Monitorizarea a fost făcută de serviciul Zelist Monitor pe următoarele canale: presa online, bloguri, Twitter, comentarii presa, comentarii bloguri, Facebook, forumuri, LinkedIn, agregatoare, Youtube, profile Facebook, Instagram, Foursquare, Google + și Ask.fm.

La rândul său, Heineken, o bere din categoria super premium, aparținând producătorului Heineken România, a înregistrat 11.013 mențiuni ale brandului în perioada amintită, din care 3.882 în primul semestru al acestui an. Brandul popular Golden Brau a avut 1.131, iar Ciuc, 2.365. În prima jumătate a acestui an, băutorii de bere au pomenit brandul Ciuc de 792 pe canalele monitorizate, iar Golden Brau de 198 de ori.

Populara marcă de bere Bergenbier, aflată în portofoliul producătorului Bergenbier S.A., a adunat 7.373 de mențiuni (2.936 în primul semestru 2014). Berea Beck’s a obținut 2.724, iar brandul Noroc, 140 de menționări (din care 39 în prima jumătate a acestui an).

Skol, brandul companiei United Romanian Breweries Bereprod (URBB), a fost menționat de 1.819 ori pe canalele analizate. Un alt brand puternic al URBB, Tuborg, a avut 2.442 de menționări, din care 999 în primele șase luni ale acestui an.

Toate aceste cifre, mai mari sau mai mici, arată cât de discutat este un anumit brand pe internet. Acest lucru conduce la creșterea notorietății brandului și la strategia producătorilor de a-și apropia mărcile de consumatori.

Se poate constata din această monitorizare că brandurile premium de bere sunt mai pomenite de consumatori pe internet decât cele populare. Explicația ar consta în faptul că băutorii de bere premium sunt mai prezenți pe rețelele de socializare, au acces mai mare la internet și au mai mare chef să comenteze, față de cei care își permit (financiar) sau sunt consumatori de bere populară.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii