Vacanță pentru business
Rămânem permanent la dispoziția clienților noștri, fie că ne referim la cei din România sau din celelalte piețe în care suntem prezenți. Ariston Thermo oferă o gamă variată de produse pentru fiecare sezon, astfel că putem vorbi despre o permanență a afacerii noastre, indiferent de perioadă.
Din experiență, am constatat că vara este chiar un sezon aglomerat, în care cererile din partea clienților variază în funcție de lună. Astfel, la începutul verii, observăm o cerere mai mare pe segmentul de aer condiționat, iar pe măsură ce ne apropiem de toamnă asistăm la o creștere a cererii de centrale termice, în pregătirea sezonului rece. Acest lucru este valabil mai ales în luna august, când remarcăm și un nivel crescut al vânzărilor la boilere.
Certitudini și predictibilitate
Asemenea celorlalte business-uri, am avut și noi momente de incertitudine. Mai ales anul trecut, în perioada de lockdown, am avut semne de întrebare legate de modul în care se va desfășura afacerea noastră, despre modul în care va evolua cererea în ceea ce atunci era un context cu totul nemaiîntâlnit. De asemenea, am avut semne de întrebare și legat de modul în care urma să se desfășoare activitatea în companie. Din acest punct de vedere, am pus pe primul loc sănătatea echipei noastre, a clienților și a colaboratorilor noștri. În același timp, ne-am străduit să găsim mixul optim între munca de acasă și cea de la birou, în așa fel încât să asigurăm continuitatea business-ului.
Dincolo de aceste incertitudini, pentru noi perioada de pandemie a avut și o parte pozitivă, deoarece oamenii – fiind nevoiți să stea mai mult în case – au făcut mai multe achiziții prin care au sporit confortul în propriile locuințe, astfel încât afacerea Ariston Thermo România a crescut în perioada pandemiei.
Pandemia a accelerat și tendințe care începuseră deja să se facă simțite pe piață. Este vorba despre creșterea achizițiilor online și orientarea tot mai mare a consumatorilor către produse eficiente energetic, care folosesc energii regenerabile și care înglobează tehnologie inteligentă și soluții de conectivitate. Credem că aceste tendințe se vor menține și chiar se vor accentua în viitor.
Anul acesta, odată cu relaxarea restricțiilor la începutul verii, am resimțit mai multă certitudine, înregistrând din nou creștere față de anul trecut. Însă evoluțiile impredictibile ale pandemiei ne fac să fim precauți cu privire la o relaxare totală în viitorul apropiat.
Îngrijorări
Faptul că pandemia nu s-a încheiat ne obligă să ne temperăm optimismul. Deși pe parte de vânzări suntem încrezători că vom avea o evoluție bună și anul acesta, avem semnale care ne îngrijorează pe alte segmente. De exemplu, o problemă de actualitate în contextul în care se apropie sezonul rece este legată de neglijarea operațiunilor de mentenanță a centralelor termice. Astfel, în zona de service, numărul solicitărilor de intervenție pentru verificări tehnice periodice sau revizii de centrale termice a scăzut anul trecut, pe fondul perioadei de lockdown, cu aproximativ 25% față de perioada anterioară. În acest an, în contextul relaxării restricțiilor, numărul solicitărilor de intervenții pentru revizie a început din nou să crească, însă situația rămâne alarmantă deoarece statisticile noastre arătau că și înainte de pandemie sub 50% dintre români făceau operațiunile anuale de mentenanță a centralei. Acest lucru arată un nivel scăzut de conștientizare a importanței pe care operațiunile de mentenanță și revizie o au, precum și a riscului la care se expun consumatorii care ignoră aceste operațiuni. Noi încurajăm orice demers prin care putem populariza importanța acestor activități.
Ultima perioadă a favorizat, din păcate, creșterea accelerată a costurilor materiilor prime. Este o situație care îngreunează foarte mult lanțul de aprovizionare și aduce majorări de prețuri în piață și întârzieri pe care deja le resimțim în livrările de la furnizorii noștri. Iar într-un cadru mai larg, avem o preocupare serioasă legată de lipsa personalului tehnic și ne îngrijorează faptul că găsim tot mai greu specialiști, atât pe parte de instalații cât și de service.
Planuri de business
În pofida pandemiei, continuăm să ne extindem portofoliul și ne propunem să aducem la îndemâna consumatorilor din România produse cât mai variate, în linie cu cele mai diverse nevoi ale lor. Vorbim de produse de ultimă generație, precum centralele termice Cares S Inox, de mici dimensiuni, cu fiabilitate și durabilitate sporită, produse în fabricile noastre din Italia. De asemenea, ne concentrăm pe segmentul pompelor de căldură, care reprezintă următorul pas în asigurarea confortului termic al locuințelor (încălzire, răcire și apă caldă). Pompele de căldură au devenit din ce în ce mai populare în ultimii ani, asigurând consum redus de energie și totodată contribuind la protejarea mediului înconjurător. De asemenea, vrem să continuăm povestea de succes a brandului nostru ELCO, unul dintre liderii pieței locale pentru soluții de încălzire comerciale și rezidențiale.
La nivelul Grupului Ariston Thermo, planurile noastre sunt armonizate și cu obiectivele europene, exprimate recent prin pachetul Fit for 55, anunțat de Comisia Europeană. Pentru 2022, Grupul își propune ca peste 80% din venituri să fie generate de produse regenerabile și cu eficiență sporită și reducerea cu peste 3 milioane de tone a emisiilor de CO2 echivalent, datorită tehnologiilor noastre performante. În acest sens, Ariston Thermo investește semnificativ în cercetare și dezvoltare, înțelegând că inovarea și progresul tehnologic sunt singurele căi prin care ne putem adapta unui viitor în care eficiența, protejarea mediului și sustenabilitatea devin ținte obligatorii.
Vacanță în țară sau străinătate
După un an atât de provocator ca 2020, plecarea în vacanță a fost un moment așteptat cu nerăbdare de întreaga familie. Încercăm în fiecare an să călătorim prin țară, să descoperim locuri noi, dar și în zone mai îndepărtate ale lumii; ceea ce contează este oportunitatea de a petrece timp de calitate alături de familie, departe de stresul cotidian. Îmi place foarte mult să călătoresc, zonele însorite îmi dau o stare de bine şi îmi doresc ca, la finalul acestei pandemii, să reiau călătoriile alături de cei dragi și să mă pot bucura din nou pe deplin de vacanță.