FacebookTwitterLinkedIn

Vacanță pentru business

ParkLake Shopping Center este deschis pe tot parcursul anului, cu oferte și campanii personalizate pentru fiecare anotimp specific.

Certitudini și predictibilitate

De la începutul pandemiei am remarcat că nu există certitudini. Am fost martorii unei schimbări rapide a situației pe care trebuie să o urmărim în continuare cu atenție.

În contextul post-pandemic, adaptarea rapidă va rămâne esențială. Una dintre cele mai importante lecții pe care le-am învățat în ultimul an și jumătate este că trebuie să fim suficient de agili pentru a ne reinventa, a gestiona provocările cu care ne confruntăm în prezent și a anticipa tendințele.

În acest moment, ne uităm cu atenție la ceea ce s-a întâmplat în pandemie pentru a identifica trend-uri relevante care vor contura în viitor industria din care facem parte. De exemplu, am observat că centrele comerciale trebuie să ia în considerare un spectru mai larg de potențiali ocupanți, inclusiv chiriași din afara zonei tradiționale de retail și categorii alternative de active, de la spitale sau școli de dans, până la spații destinate sportului, divertismentului sau altor servicii. Din perspectiva noastră, centrele comerciale pot rezista mai bine pe piață atunci când mix-ul de chiriași este unul dinamic, iar posibilitățile de atragere a noilor chiriași nu au fost niciodată mai diverse decât în prezent.

Din punctul nostru de vedere, succesul business-ului nostru rezidă în capacitatea pe care o avem de a ne reinventa și de a răspunde adecvat în funcție de evoluția permanentă a contextului și a nevoilor clienților, iar modul în care ne adaptăm la aceste schimbări va transforma industria noastră pe termen lung.

Având în vedere această abilitate de a inova în mod constant, am reușit să menținem un grad ridicat de ocupare în centrul comercial ParkLake, fără schimbări majore apărute în mixul de chiriași. De asemenea, în acest moment performanța noastră în ceea ce privește traficul și vânzările înregistrate este aproape de nivelul de dinainte de pandemie, din 2019.

Îngrijorări

Așteptăm să vedem o atenuare a efectelor pandemiei, dar, așa cum am menționat anterior, suntem din ce în ce mai pregătiți să întâmpinăm scenariile aflate într-o schimbare rapidă și, prin urmare, ne aflăm într-o poziție mai solidă în fața provocărilor care ar putea apărea pe parcurs.

De exemplu, am implementat deja soluții omnichannel de câțiva ani, dar pandemia a accelerat această tendință, determinând centrele comerciale să adopte astfel de strategii pentru a asigura o tranziție cât mai lină de la o experiență online la una offline pentru clienții lor, precum și complementaritatea dintre spațiul fizic și mediul digital.

Schimbarea este cu siguranță o constantă, dar în prezent a devenit mai rapidă și credem că principala provocare este să reușim să evoluăm într-un ritm cât mai accelerat în această integrare omnichannel, atât prin intermediul tehnologiei, cât și prin expertiza aplicată, pentru a crea o experiență mai ușoară pentru clienți.

Planuri de business

În perioada următoare, principala noastră prioritate este să ne sprijinim în continuare chiriașii, respectiv să ne asigurăm că oferim vizitatorilor noștri cele mai bune și sigure condiții pentru cumpărături și petrecerea timpului liber.

O parte integrantă a strategiei noastre pentru 2021 este reprezentată de dezvoltarea unor campanii de marketing concepute pentru a crește vânzările și traficul. De exemplu, am lansat recent o gamă extinsă de Gift Card-uri personalizate − un produs dedicat tuturor celor care doresc să ofere un cadou cu o amprentă personală unică pentru cei dragi. Gift Card-urile pot fi achiziționate pentru fiecare ocazie sau eveniment special din timpul anului. Pentru a da doar câteva exemple, Christmas Gift Card este conceput special pentru sărbătorile de iarnă, iar achiziționând Spring Gift Card vizitatorii noștri vor putea întâmpina primăvara cum se cuvine, sărbătorind următorul 1 sau 8 martie cu un cadou perfect pentru cei dragi.

Pe de altă parte, sănătatea și wellbeing-ul sunt două tendințe reprezentative pentru industria de real estate pe viitor. Echipa noastră de Market Intelligence a identificat o creștere a vânzărilor în centrele comerciale administrate de Sonae Sierra unde ponderea segmentului de sănătate & wellness este ridicată (această categorie reprezintă acum 10,3% din vânzările totale). Astfel, conceptele orientate cu precădere către această zonă pot reprezenta un pilon puternic de creștere în următorii ani, creând loialitate și sporind frecvența vizitelor în centrele comerciale.

Prin urmare, începem să ne extindem oferta și către astfel de servicii, integrând farmacii, clinici și săli de fitness specializate într-un nou mix de chiriași axat pe zona de sănătate și cel mai probabil această tendință se va materializa și în România pe viitor.

Vacanță în țară sau străinătate

Vacanța este întotdeauna un prilej bun pentru a-mi reîncărca bateriile și a păstra un echilibru între viața profesională și cea personală. Mă bucur că am ocazia de a călători din nou și de a mă relaxa alături de familie.