Cautare




, Forbes Staff

Imobiliare |
|

Cât plătesc companiile din București pentru spaţii de birouri moderne

Companiile din București cu sedii în clădiri de birouri moderne au un cost lunar de ocupare a spațiilor cuprins între 175 și 500 de euro per angajat, iar cele mai scumpe clădiri de birouri sunt cele din zona Piața Victoriei – Aviatorilor – Piața Charles de Gaulle, arată datele unei analize realizate de Cushman & Wakefield Echinox.
Europe House, Bucureşti

Aceste costuri cuprind cheltuielile cu chiria, taxa pentru servicii, costurile operaționale (apă, electricitate, internet, consumabile, curățenie, servicii de recepție), dar și costurile cu amenajarea și mobilarea spațiului, amortizate într-o perioadă de cinci ani. Rezultatul este influențat, de asemenea, de densitatea din cadrul spațiilor de birouri, majoritatea companiilor alocând între 8 și 12 metri pătrați pentru fiecare angajat, suprafață care include și cota din spațiile comune ale biroului închiriat, precum sălile de conferință, bucătăria sau recepția.

Astfel, costurile de acupare a spațiilor per angajat pornesc de la aproximatv 175-180 de euro pe lună în zone precum cele din Sud, Est sau Pipera Nord și pot depăși valoarea de 500 de euro pe lună pentru angajații care lucrează în CBD (Piața Victoriei – Aviatorilor – Piața Charles de Gaulle). În zona CBD sunt cele mai mari chirii din București, iar companiile fac investiții majore pentru confortul angajaților, alocând bugete consistente pentru amenajare și spații mai generoase pentru fiecare stație de lucru.

„Modul de ocupare al birourilor este în proces de transformare în piețele vestice, unde spațiile de coworking sunt în plin avânt. În condițiile în care operatorii spațiilor de coworking devin din ce în ce mai activi și în București, credem că o parte din companiile locale vor analiza varianta diversificării portofoliului imobiliar prin relocarea unor departamente care au nevoie de flexibilitate şi acces la o platformă extinsă de networking în aceste spații alternative. Principalele lor avantaje sunt legate de flexibilitatea contractelor şi de acoperirea tuturor serviciilor printr-o singură taxă, facilitând totodată comunicarea şi schimbul de experienţă ȋntre angajaţi din domenii diverse şi conexe. Această etapă face parte din maturizarea și diversificarea pieței, care se va adapta la cerințele și valorile noilor generații de angajați”, a precizat Mădălina Cojocaru, Partner, Office Agency, Cushman & Wakefield Echinox.

Sursa: Cushman & Wakefield Echinox

CITEȘTE ȘI: Stocul de birouri din marile orașe regionale va depăși pragul de 1 milion de metri pătrați în 2019

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii