Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Cât de puternice sunt televiziunile generaliste în România?

televiziune.jpg
Televiziunile generaliste au avut o cotă de piață de 48% din totalul pieței TV din mediul urban, în prima lună a acestui an. Restul audienței se zbate pe... nișă!

Marile televiziuni generaliste au atins o cotă de vizionare în luna ianuarie la 48%, cu 5,6 puncte procentuale mai mare decât în aceeași perioadă a anului 2012. Generalistele au „mușcat” din audiența canalelor de știri. Se știe, în ianuarie anul trecut, ratingul canalelor de știri, mai ales Antena 3, a explodat pe fondul protestelor din Piața Universității din București.

Ianuarie 2013 a fost mult mai liniștit sub raport social-politic, așa încât publicul s-a orientat către televiziunile generaliste. Cele patru canale de știri – Antena 3, Realitatea TV, B1 TV și România TV – au avut în luna precedentă o cotă totală de piață de 15,8%, cu trei puncte procentuale mai puțin decât în urmă cu un an.

Nișa de televiziune pentru copii și tineret a avut o cotă de 6,2%, în timp ce stațiile de filme au luat 4,7%. Televiziunile pentru femei au obținut un market share de 3,7%, iar cele de muzică populară și manele, 2,3%.

Cele mai „înguste” nișe TV în ianuarie 2013 au fost cele cu programe documentare (gen Discovery) și muzică pop și dance, fiecare acoperind în mediul urban o cotă de 1,4%.       

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii