Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Lideri |
|

Cât de mare este prăpastia din angajați și angajatori? sau Cum au devenit „gulerele albastre” mai pretențioase

În perioada martie-aprilie 2018, Reveal Marketing Research, alături de OLX, a realizat un studiu în rândul gurelelor albastre din piața muncii și a angajatorilor din România. Studiul arată cele mai importante diferențe de așteptări și nevoi în ceea ce privește relația angajat-angajator.
alegere_angajator_angajat.jpg

Dacă în trecut munca aducea doar siguranța zilei de mâine și se considera că un salariu mai mare oferă automat și bucuria de a munci, astăzi angajații pun mai multe condiții, având mai multe așteptări de la locul unde își petrec mai bine de jumătate din viață.

În prezent “gulerele albastre” își doresc stabilitate și siguranță. Însă, vor să lucreze într-un mediu competitiv, în continuă dezvoltare. În același timp, vor să poată să-și respecte termenele și să aibă responsabilitatea propriilor decizii, să poată să își motiveze alegerile și recunoască propriile greșeli.

Dorința de schimbare, de ambele părți

Circa 34% din angajatori declară că le este dificil să găsească un angajat cu studii medii, iar de partea cealaltă, gulerele albastre găsesc în proporție de 44% dificil să se angajeze. Discrepanța procentuală dintre percepția angajaților și cea a angajatorilor ridică semne de întrebare cu privire la disponibilitatea locurilor de muncă, arătând faptul că procesul de schimbare al jobului poate părea dificil pentru angajați.

OLX înregistrează peste 45.000 de anunțuri de angajare, iar 80% dintre angajatorii care pun anunțuri își finalizează procesul de căutare într-o lună. Dacă este să ne uităm la diferențe regionale, în ceea ce privește numărul postărilor, în București sunt peste 9.000 de locuri de muncă, în Cluj se înregistrează un număr de peste 3.000 de joburi iar în Iași ciferele arată că sunt peste 2.200.

Bonele și menajerele sunt la mare căutare în Iași și Cluj

Dacă ne uităm la cele mai căutate categorii din Cluj, găsim categoriile Bone-Menajere, Munca Sezonieră, Pază și protecție, Servicii auto și curierat. Și în Iași, cele mai accesate joburi fac parte din categoriile Bone-Menajere, Ingineri – Constructori, Lucrători comerciali, Lucrători depozit, Pază și protecție, dar și Servicii Auto și curierat.

Acest lucru se datorează “invaziei” de tineri profesioniști care își dedică mare parte din timp creșterii lor profesionale și au nevoie de ajutor pe parte de gestionare a gospodăriei și a responsabilităților legate de copii.

Percepția angajaților gulere albastre vs. perceția angajatori

Lipsurile din sistemul de sănătate publică trec dincolo de relația directă –  plătitor de taxe – stat și se răsfrâng și asupra angajatorilor, angajații acordând o importanță ridicată pentru beneficii, precum abonament medical la clinici private sau asigurare medicală privată. În timp ce aproape 5 din 10 angajați declară că s-ar simți motivați la locul de muncă dacă ar primi un astfel de beneficiu, angajatorii mizează în continuare pe tichetele cadou și tichetele de masă pentru completarea pachetului salarial.

Competență, NU educație!

Cea mai importanta calitate a unui angajat ideal, indicată de către 7 din 10 angajați gulere albastre și 6 din 10 angajatori, este competența. Și încă o dată, managementul defectuos al sistemului public, de învățământ de această dată, arată lipsa de încredere unilaterală în calitatea și utilitatea educației în evaluarea unui angajat, astfel că, sub 6% din intervievați consideră că nivelul studiilor vorbește despre calitatea umană.

Angajatul ideal este responsabil și independent. Oare?

Aceste calități sunt importante exclusiv în percepția gurelelor albastre. Un angajat de încredere este cu adevărat util pentru un angajator și este important ca acesta să-și asume greșelile comise și să-și respecte angajamentele. Ei își doresc un loc de muncă care să le ofere oportunitatea de a fi proactivi și apreciați, oferind în schimb angajatorului loialitate și asumare.

Ce vor angajatorii de fapt? Obediența și “treaba făcută la timp”

Cea mai mare discrepanță în ceea ce privește așteptările în relația angajat-angajator reiese din listarea calităților angajatului ideal. Pentru că avem, pe de-o parte, un guler albastru dornic să-și demonstreze capabilitățile într-un mediu în care să aibă posibilitatea de a evolua profesional și, de partea celalaltă, avem un angajator cu valori și scale de evaluare a performanței ce vin în totală contradicție cu așteptările angajaților.

Un angajator nu își dorește un angajat cu idei proprii, ci primează obediența și “treaba făcută la timp”. Doar unul din 10 angajatori așteaptă ca angajatul să vină cu idei, angajatorii nu așteaptă ca angajații să-și asume responsabilitatea pentru propriile acțiuni, ceea ce este însă important, angajatul ar trebui sa fie loial companiei din care face parte.

Studiul a fost realizat pe un eșantion reprezentativ la nivel național de 678 de gulere albastre și 1.000 de angajatori, prin metodologia CATI (Computer Assisted Telephonic Interviews) în perioada Martie-Aprilie 2018.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii