Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Cât de încărcate au fost pauzele publicitare la televiziuni?

publicitate_tv.jpg
Investițiile în publicitatea TV demarează greu la început de an. În săptămâna 28 ianuarie – 3 februarie, gradul de încărcare al pauzelor publicitare de la Pro TV, liderul pieței, nu a depășit 55% în prime time, conform site-ului agenției de media BPN România. Dar la Animal Planet, gradul de încărcare a atins 100%.

Secetă mare pe piața publicității TV! Este firesc, orice început de an debutează cu mai puține reclame pe micile ecrane. O analiză a agenției BPN România pe gradul de încărcare al calupurilor publicitare difuzate de televiziuni arată că majoritatea stațiilor au funcționat sub limita permisă de publicitate. Se știe, conform normelor în audiovizual, posturile comerciale pot difuza 12 minute de publicitate pe oră, iar cele ale televiziunii publice, 8 minute.

În analiza BPN România, Pro TV figurează cu un grad de încărcare a publicității de 55%, în intervalul orar în care s-au difuzat Știrile Pro TV, și cu un minim de 45% între orele 20 – 21. Programul „Observator 19” de la Antena 1 a avut un  grad de încărcare de 90% (orele 19 – 20), dar acesta a scăzut în restul orelor din prime time la valori de 67 – 68%.

Nici Kanal D nu s-a bucurat de calupuri pline. Doar „Știrile Kanal D” au beneficiat de mai multă publicitate: 94% (orele 19 – 20). Orele din restul intervalului de maximă audiență au fost umplute în proporție de 66 – 74%.

Publicitatea de la Prima TV a oscilat de la un grad de încărcare de 35% (ora 19 – 20) până la 60% (ora 20 -21). Canalul de știri Antena 3 a avut vârfuri de încârcare de 81% în timpul emisiunilor „Sinteza zilei” și „În gura presei”. La B1 TV, publicitatea a fost de 83 – 81%, în intervalul orar 20 – 22 (Robert Turcescu). La România TV, gradul de încărcare în prime time a variat între 55% și 68%.

Dar campionul săptămânii 28 ianuarie – 3 februarie a fost canalul documentar Animal Planet care, în ciuda scăderii audienței sale generale, a avut încărcare 100% începând cu ora 10 și până la ora 24!

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii