Cautare




, Contributor

Managing Partner, Business Academy

SmallBusiness |
|

Cât de important este să fii ușor accesibil

telefon
Personal, cunosc doar trei oameni de afaceri din top-ul milionarilor români; în afară de aceștia, mai cunosc câțiva CEO ai unor mari companii, românești sau străine. Toți sunt oameni diferiți, cu personalități, moduri de abordare și istoric personal, diferite. Ceea ce au în comun toți acești oameni este faptul că sunt mereu accesibili.

Ce înseamnă asta? Înseamnă că răspund la telefon sau, dacă nu pot vorbi în momentul respectiv, sună înapoi, chiar dacă apelul este de la o persoană necunoscută. Cel puțin asta mi s-a întâmplat mie cu ei, de fiecare dată.

De ce este asta important? Gallup Organization a desfășurat un amplu studiu, întins pe durata a 25 de ani, ale cărui rezultate au fost adunate în cartea “Manager contra curentului”. Pe durata acestui studiu au administrat peste un miliard de chestionare către persoane aflate în postura de client pentru sute sau mii de produse sau servicii. După ce au înlăturat specificitățile fiecărui domeniu în parte au identificat câteva lucruri pe care toți clienții, indiferent ce cumpără, și le doresc de la furnizorii lor. Iar primul lucru pe care și-l doresc este accesibilitatea. Adică să fiu disponibil atunci când clientul meu are nevoie de mine.

Ce legătură are asta cu topul oamenilor de afaceri? Statisticile americane arată că cei mai mulți CEO și proprietari de business provin din oameni de vânzări. Și așa ajungem la tema seriei de articole dedicate oamenilor de vânzări și antreprenorilor.

Cel mai important lucru, înainte de calitatea serviciilor, de avantajele competitive sau de mesajele de promovare, este ca eu să fiu accesibil clientului meu. Oamenii adevărați de vânzări, care vor ajunge manageri adevărați și antreprenori care să conteze în afacerile pe care le fac, sunt accesibili celor care îi contactează; mai ales celor pe care nu-i cunosc! Cum să nu răspunzi unui număr necunoscut? Dacă este un client?

Îmi imaginez că un om de afaceri din top-ul milionarilor sau un CEO de companie cu 500-1000 de angajați este cel puțin la fel de ocupat ca un agent de vânzări sau un directoraș de vânzări care trimite SMS “sunt în ședință, nu pot vorbi acum, lăsați un mesaj și revin”; și nu mai revine niciodată. Locul oamenilor de vânzări este în fața clientului, iar al managerilor de vânzări este alături de oamenii săi, în fața clienților; ca să-și ajute oamenii să crească și să se descurce singuri foarte bine. Nu în ședințe fără sens.

Dacă studiezi oamenii care fac afaceri adevărate vei vedea că au o predilecție pentru acțiune și o adversitate pentru “a bate apa în piuă”. Așadar, dacă ești om de vânzări, manager de vânzări sau antreprenor care vrei să ajungi mare, nu te mai amăgi că ești foarte ocupat; pune mâna și răspunde la telefon, indiferent cine te sună; du-te la întâlniri cu clienții tăi și lasă ședințele pentru alții. Clienții vor aprecia asta; la fel și angajații tăi.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii