FacebookTwitterLinkedIn

Spotul Tide a mizat pe emoție și a exploatat evenimentul Super Bowl printr-o metaforă ce transformă cu umor tricoul unui jucător important al uneia dintre echipei într-un ,,star”.

Alte clipuri TV, care au obținut cele mai mari scoruri de adeziune și simpatie, au fost cele create pentru Audi (80%), Tacobell (80%), Doritos (77%) și Oreo (76%). Spotul pentru Go Daddy a avut un scor negativ, probabil pentru sărutul ostentativ din spot care a fost considerat de telespectatori un gest scârbos.

Analiza BPN Columbia arată că, din momentul lansării acestor spoturi, numărul de simpatizanți pe Twitter a crescut cu 10.000 pentru Tacobell și cu 9.300 pentru spotul berii Budweiser. Pentru Coca-Cola, numărul de utilizatori Twitter a crescut cu 5.300, iar pentru Calvin Klein, cu 5.100.

Pe de altă parte, analiza BPN arată că Chevrolet, care a investit 15,2 milioane de dolari pentru un spot de 30 de secunde în calupurile publicitare din Super Bowl, a câștigat un simpatizant (follower) cu un buget de 14.000 dolari și o mențiune pe Twitter (tweet) cu 179 dolari.

Pentru Calvin Klein, Tide și Oreo, care au investit fiecare circa 3,8 milioane  de dolari pentru un spot, valoarea unui follower ar fi de 740 de dolari și a unui tweet-er de 24 de dolari.

Analiza pe larg a publicității în Super Bowl se găsește pe http://bpnww.ro/blog/