Cautare




, Contributor

Design |
|

Casa pe care o numim acasă – La Maison, creatorul de ambianţe exclusiviste

Odată cu pictorialul publicat în ediția de decembrie-ianuarie 2019 a revistei, am prins drag de fabuloasa locație în care am realizat producția acestuia, un concept store de decorațiuni interioare absolut inedit - La Maison.
cristina si patrick BBC

Afacerea este una de familie, astfel că dedicarea și implicarea fondatorilor, Cristina Zelmat și soțul ei, Patrick Zelmat, este constantă și activă, iar acest lucru se reflectă direct în succesul business-ului.
La Maison are două showroom-uri, în București și Bacău, un magazin online complex, aliniat la estetica premium a brandului, dar și o fabrică unde produc piese de mobilier și decorațiuni cu finisaje impecabile, pe care ulterior le distribuie alături de cele semnate de brandurile cu tradiție din Franța, SUA sau Europa.

Cristina, cum ați început? Ce v-a motivat să inițiați această afacere?

Am pornit acest business din pasiune pentru frumos. La început eram doar un birou de consultanță în design interior, care a evoluat într-un showroom și, mai târziu, am devenit și producător de mobilier de bucătărie, dressing-uri, biblioteci. La Maison este o afacere de familie, pe care o conducem eu și soțul meu.

Set-up-ul personalizat aduce un plus de valoare showroom-ului sau nișează gusturile?

Scopul nostru este acela de a transforma fiecare casă în acasă. Ne ocupăm de proiecte care pornesc de la pereții de beton și merg până la amenajarea de interior: mobilier integrat (bucătării, băi, biblioteci, dressing-uri) mobilier divers (canapele, măsuțe, scaune etc.), dar și accesorii (covoare, obiecte de iluminat, lenjerii de pat, prosoape). În noul showroom, ne-am pus experienţa în practică: am amenajat o casă, nu e doar o galerie de obiecte. Clienţii noştri văd un decor pus la punct până în cele mai mici detalii, din bucătărie până în dormitor. Încercăm să evităm decorurile axate pe un singur furnizor pentru că, oricât de mult ţi-ar plăcea, în cele din urmă te vei plictisi. Exact asta am urmărit şi prin designul showroom-ului, şi îl oferim drept exemplu: un mix de piese şi colecţii, îmbinate armonios, echilibrat.

Ce presupune conceptul art de vivre à la française?

Soțul meu este francez, eu sunt româncă și împreună formăm un întreg. Art de vivre à la française a venit natural pentru că așa trăim noi în România. Dar nu avem doar branduri franțuzești în portofoliu… L’art de vivre à la française înseamnă plăcerea de a trăi frumos, de a găti în tihnă, de a petrece timp acasă, cu familia. Noi nu vindem mobilă, propunem un stil de viață în care te respecți pe ține însuți. Știi că francezii sunt pasionați de bucătărie; pentru La Maison bucătăriile sunt o piesă importantă a amenajării casei. Discutăm mult până ajungem la varianta finală și încercăm să o facem nu numai frumoasă, ci și funcțională. Pentru noi contează și interiorul, nu numai exteriorul.

Cum selectați piesele pe care ulterior le integrați în propunerile de design?

În primul rând, ne uităm la calitate. Ne impresionează întotdeauna piesele făcute cu pasiune și al căror savoir faire are în spate tradiție.

Aveți exclusivitate în România pe anumite branduri?

Sigur că avem anumite exclusivități și aici am să dau doar un exemplu care definește  stilul La Maison: La Cornue. La Cornue este o companie franceză fondată încă din 1908, ce oferă produse rafinate, de excepție, care promovează un stil de viță unic. Albert Dupuy, fondatorul companiei, fiind foarte pasionat de arta gastronomică, punea pe foc tradiția și „cocea” o idee revoluționară, urmând ulterior să reinventeze bucătăria: cuptorul cu gaz și acoperiș boltit, care se închide ermetic și permite circulația aerului cald. Astfel, în 1908, acesta a depus un brevet pentru primul cuptor cu gaz care va deveni piesa de rezistență a plitelor La Cornue.

Cât de des schimbați designul de interior al showroom-ului? Și cine face acest lucru?

Nu avem un ritm anume cu care schimbăm showroom-ul. Dacă este coup de foudre pentru un anumit tapet sau o piesă, o luăm și o integrăm în decorul existent. Avem o zonă în boutique unde am expus tapet pe tavan; am făcut acest lucru după o vizită în Franța, la furnizorul nostru, Pierre Frey, care ne-a inspirat. Aproape lunar avem noutăți de la furnizorii noștri, iar de două ori pe an se lansează alte colecții, fie că este vorba despre tapet și țesături, fie că este vorba despre noi piese de mobilier (ianuarie și septembrie). Încercăm să modificăm showroom-ul destul de des, astfel încât să putem expune cât mai multe variante de decorare.

Care ai spune că sunt trăsăturile emblematice ale clientului La Maison?

Majoritatea clienților noștri au un designer sau un arhitect cu care colaborează sau, dacă nu au, intenționează să apeleze la unul. Cred că lucrurile au evoluat mult în România și oamenii au realizat că nu pot excela în toate domeniile, iar atunci când vine vorba de amenajarea de interior apelează la profesioniști. Avem și clienți care își amenajează singuri casa, însă ei nu se mai află la prima amenajare și pot spune că au învățat din greșeli. Experiența lor împreună cu experiența noastră duce la rezultatul dorit.

Cine face parte din echipa La Maison?De ce specialiști este nevoie pentru ca un astfel de business să funcționeze impecabil?

Echipa este mare, deși nu se vede. Avem echipe de back office, logistică, producție, echipă de montaj mobilier. Pentru a putea furniza calitate, avem nevoie de oameni profesioniști care ne sunt alături de ani de zile. Suntem aproximativ 40 de oameni, iar aici vorbesc doar de angajații proprii. Pe lângă aceștia, colaborăm cu alți arhitecți, designeri, colaboratori specifici pentru anumite servicii (montaj tapet, confecționarea draperiilor etc.)

Platforma digitală La Maison este la fel de primitoare și exclusivistă ca și showroom-ul în sine. Targetarea este diferită în online?

Cu siguranță online-ul nu este totuna cu offline-ul. Nu vei putea simți niciodată într-o poză esența lemnului, o patină specifică, o anumită textură de tapet sau o nuanță a unei țesături.

Ce aduceți diferit în casele oamenilor, ce propuneri inedite le oferiți?

În primul rând suntem alături de ei în tot acest proces de amenajare, care uneori poate dura și doi ani, iar apoi avem o relație directă cu toți clienții, lucru ce facilitează colaborarea și atingerea rezultatului dorit.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii