
„Introducerea pungii biodegradabile este un pas major în viziunea noastră de a promova o viață mai bună și de a deveni lider în tranziția alimentară pentru toți, prin promovarea unei economii circulare în România, o economie care favorizează materialele biodegradabile, rapid și sigur, în dauna celor toxice pentru mediu, și care se concentrează pe prevenirea eliberării de deșeuri greu reciclabile”, a declarat Anca Damour, Director Corporate Affairs și Comunicare Carrefour România.
Punga realizată în parteneriat cu primul brand românesc de ambalaje 100% biodegradabile, Biodeck, este fabricată din amidon de porumb și este imprimată cu cerneală pe bază de soia, special concepută astfel încât să se biodegradeze rapid, în 3-6 luni și complet, fără să polueze mediul înconjurător.
Punga este în întregime compostabilă (convertibilă în material organic de către microorganisme apărute natural) – conform certificării S0708. Pentru început, pungile vor fi disponibile clienților Carrefour în două formate, cu o capacitate de 5 kg, respectiv 7 kg.
“Astăzi este a 44-a ediţie a Zilei Mondiale a Mediului. ONU a găsit o temă extrem de importantă, pe care să o dezbată: îndepărtarea pungilor de plastic. România ţine prima pagină a celorlalte state membre UE, prin implementarea pentru prima dată, în toate magazinele Carrefour din Bucureşti a acestor pungi”, a declarat Graţiela Gavrilescu, viceprim-ministru şi ministru al Mediului.
În România, Carrefour deține 320 magazine. Anul trecut, retailerul a înregistrat o cifră de afaceri de 6,7 miliarde de lei, în creștere cu peste 19% față de 2016, la un profit de 209 milioane de lei, în creștere cu 27%, conform datelor raportate la Ministerul de Finanțe.