FacebookTwitterLinkedIn

Singurele două excepții de la înghețarea prețurilor sunt produsele care se află în promoție sau anumite tipuri de fructe și legume, unde prețurile pot prezenta variații din cauza sezonalității produselor.

”Referitor la prima excepție, imediat după încheierea unei promoții, prețul produsului revine la prețul normal, acest lucru nefiind deloc o creștere artificială.Referitor la cea de-a doua excepție, menționăm că prețul fructelor și legumelor depinde de țara de proveniență a produselor, de costurile de transport și de cantitatea de produse disponibilă pe piață. În acest sens, Carrefour importă fructe și legume doar în momentul în care acestea nu se găsesc în România”, spun reprezentanții rețelei de hipermarketuri.

În plus, Carrefour s-a angajat, alături de rețelele Cora, Kaufland și Selgros, să afișeze la raft prețurile vechi și noi ale produselor, începând cu 1 iunie, data la care reducerea TVA la produsele alimentare și băuturile non-alcoolice va intra în vigoare, potrivit ”Raportului privind reducerea TVA la alimente și măsurile întreprinse de instituțiile statului pentru prevenirea practicilor în defavoarea cetățeanului”, realizat de Guvernul României, prin Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale în parteneriat cu Institutul Național de Statistică, Consiliul Concurenței și Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilors.

„Carrefour România a întâmpinat cu bucurie decizia de reducere a TVA-ului la produsele alimentare și la băuturile non-alcoolice de la 24% la 9% începând cu 1 iune. În 2013, am lucrat îndeaproape cu producătorii și procesatorii de produse de panificație pentru implementarea TVA redusă la pâine, astfel încât prețurile de la raft au reflectat întocmai această modificare. Începând cu 1 mai am înghețat prețurile la produsele supuse reducerii viitoare a TVA, cu mențiunea ca am continuat promoțiile. Astfel, în momentul în care un produs iese din promoție, acesta va reveni la prețul inițial, adică la prețul normal, acesta nefiind un preț crescut artificial. La o creștere artificială de prețuri clientul ne-ar penaliza imediat și s-ar duce la concurență. În România, concurența este mare, așa că nicio companie serioasă nu va dori să-și alunge clienții prin practici comerciale de această natură”, declară Andreea Mihai, director marketing Carrefour România.

Oracle și Carrefour, cele mai mari tranzacții office în T1

Un alt lanț de hipermarketuri care s-a angajat, potrivit documentului menționat, să înghețe prețurile în așteptarea reducerii TVA, este Auchan. Important de menționat este că, potrivit documentului citat, reprezentanții rețelelor Mega Image și Lidl nu au ”asigurat participarea” la masa rotundă organizată în data de 5 mai 2015 de către MADR, la care au participat reprezentanți ai Consiliului Concurenței, ANPC, ANSVSA, INS și ai Ministeruui Finanțelor, precum și reprezentanți ai retailerilor, asociațiilor profesionale și procesatorilor, în cadrul căreia au fost stabilite acțiunile menționate mai sus.