Cautare




, Contributor

Lifestyle |
|

Caroline Scheufele – Călătorie către luxul sustenabil

Caroline Scheufele a pornit, de câțiva ani, într-o cruciadă, pentru a se asigura că toți furnizorii de materii prime pentru imperiul Chopard, pe care îl conduce împreună cu fratele ei, îndeplinesc două condiții esențiale – protejează oamenii și mediul. Un interviu în exclusivitate cu o personalitate pe care o admir enorm.
Chopard co-president Caroline Scheufele (2)_valid until July 2019

În ultima vreme, Chopard a adus în prim-plan un mesaj extrem de important: obiecte de lux etice, sustenabile. Cum ați defini acest tip de lux, în cuvintele și cu sentimentele dvs.? În ce măsură este important și pentru cine?

De la lansarea inițiativei Journey to Sustainable Luxury în 2013, am îmbunătățit continuu performanțele în materie de sustenabilitate ale proceselor noastre de producție, am construit lanțuri de aprovizionare responsabile și ne-am îndeplinit rolul în ceea ce privește catalizarea schimbării pozitive pentru comunitățile și oamenii asupra cărora afacerea și produsele noastre exercită un impact. Având această afacere de familie, etica a jucat un rol extrem de important în filosofia de viață a familiei noastre. Adevăratul lux se naște atunci când cunoști amprenta lanțului propriu de aprovizionare, iar eu sunt foarte mândră de programul nostru de aprovizionare cu aur. Este un angajament îndrăzneț, însă pe care trebuie să ni-l asumăm pentru a putea aduce o schimbare în viețile oamenilor care fac posibilă existența afacerii noastre. Nu este o călătorie ușoară, dar este cu siguranță una corectă.

Ce anume s-a schimbat de la primul eveniment Green Carpet? Cum a evoluat proiectul de-a lungul anilor? Au evoluat și oamenii odată cu el?

Cu 30 de ani în urmă, am dezvoltat un sistem de producție in-house, integrat pe verticală, și am investit în deprinderea tuturor meșteșugurilor la nivel intern, de la crearea unei topitorii de aur rare, in-house, încă din 1978, până la specializarea  artizanilor de bijuterii de lux și a experților în orologerie. Datorită acestei integrări pe verticală, astăzi nu mai depindem de furnizorii externi. De-a lungul anilor, am încercat să ne îmbunătățim procesele, pentru a contribui la o dezvoltare sustenabilă prin practici responsabile din punct de vedere social și de mediu. Dincolo de producția de aur, ne mai ocupăm și cu pietre prețioase precum opale, smaralde, turmalină paraiba – toate acestea provenind din surse exploatate responsabil. Marea noastră reușită s-a întâmplat anul trecut: suntem extrem de mândri să putem spune că, începând din luna iulie 2018, tot aurul de care avem nevoie pentru crearea produselor noastre provine din surse exploatate responsabil, 100% ușor de urmărit.

Care au fost efectele resimțite de Chopard? Ați remarcat o trezire la realitate printre consumatori? Și, în general, în industria de lux?

Oamenii care poartă bijuterii au devenit tot mai sceptici în ultimii ani. Ei doresc să știe care este proveniența materiei prime din care sunt confecționate bijuteriile pe care le poartă și acordă importanță responsabilității de a lucra cu resurse naturale. Responsabilitatea devenea o modă. Și n-ar trebui să fie o modă pentru companiile moderne și responsabile, ci un standard.

Care au fost efectele pentru dvs., personal? Cum v-a schimbat această călătorie? Și unde anume v-ați propus să ajungeți?

În calitate de director de creație al brandului, sunt extrem de mândră să le împărtășesc clienților noștri povestea din spatele fiecărei piese și știu că ei vor purta cu mândrie toate aceste povești. Știm că toate pietrele noastre prețioase provin din surse de încredere, iar diamantele respectă rigorile impuse de Kimberly Process. Scopul meu a fost, de asemenea, să îmbunătățesc nivelul de conștientizare în ceea ce privește importanța acestui subiect. Luxul sustenabil este oportunitatea de a le arăta clienților că este posibil să poarte ceasuri și bijuterii frumoase, fără să compromită resursele planetei.

Cum vede echipa Chopard acest nou mod de lucru? Care a fost reacția membrilor familiei dvs. când le-ați propus pentru prima oară să pornească în această aventură?

Familia noastră are câteva valori corporatiste foarte solide: etică, tradiție și pasiune. Cele mai multe decizii sunt luate în familie, de regulă în timpul unei mese obișnuite. În mod firesc, etica a stat întotdeauna în centrul valorilor Chopard. Cu toții am fost de acord cu această manieră de lucru, fără nici cea mai mică ezitare.

Vizitați minele cu care colaborați? Credeți că putem vorbi despre o îmbunătățire a pieței pe acest sector atunci când vine vorba despre condițiile de muncă și de mediu?

Când te bucuri de șansa de a avea o viață fericită, este important să te gândești și la cei din jur. Este corect să-i ajutăm și pe cei mai puțin norocoși, pentru care viața este o povară. Lucrând cu aur provenit din surse de încredere, Chopard se asigură că cei care practică mineritul artizanal și lucrează la scară mică au condiții de muncă sigure și au parte de un tratament echitabil din partea angajatorilor. În același timp, este un câștig și pentru mediu: certificările care susțin aurul etic asigură protecția rezervelor de apă, precum și utilizarea redusă și în condiții de siguranță a substanțelor chimice pe parcursul procesului de exploatare.

Spuneți-ne povestea noilor genți din colecția Green Carpet. Veți extinde această nouă manieră de lucru la restul gamei de accesorii din piele?

Cu geanta din colecția Green Carpet, lansată anul acesta la Cannes, extindem călătoria noastră către luxul sustenabil, astfel încât să includem și colecția de accesorii de lux. Am început cu pielea provenită din surse sustenabile. Mă bucur enorm că Chloë Sevigny a fost de acord să colaboreze cu Chopard pentru a crea designul acestei genți speciale Green Carpet și a o lansa împreună cu noi. Chloë este o persoană minunată, extrem de talentată, un simbol al stilului la nivel global. Aspectul cel mai important este însă că împărtășim acest interes pentru sustenabilitate. A fost, așadar, o potrivire perfectă și suntem mândri de rezultat. Cu siguranță, vom continua să producem accesorii din piele sustenabilă.

Îmi amintesc când am vizitat manufactura Chopard din Fleurier. Toți cei de acolo vorbeau cu mare drag despre dvs., cu respect și sinceră admirație. De unde vă luați inspirația și cum reușiți să îi inspirați pe cei din jur?

Suntem norocoși să avem angajați foarte competenți și motivați, cu o gândire pozitivă. Oamenii cu care lucrezi sunt cei care fac ca lucrul într-o companie să fie o experiență atât de specială. Fascinația muncii mele este însăși această inspirație pe care o descoperim pretutindeni în jurul nostru, în fiecare zi. Călătoream la un moment dat cu tatăl meu, iar el avea o cravată cu un motiv paisley, care m-a inspirat să creez colecția „Casmir”. Un alt exemplu este colecția „Pushkin”, pe care am creat-o după o vizită la Kremlin, unde am fost prezenți la o expoziție (în calitate de brand principal). Fiecare persoană de pe planeta asta poate fi o sursă de inspirație; fiecare persoană are un gust aparte, vârsta și religia sa te pot inspira, la fel de bine cum o pot face cultura și originea persoanei respective. Mai apoi, odată ce mi-am pus ideile pe hârtie și văd cum artizanii din atelier abordează acest proces și desăvârșesc materialele astfel încât aurul și pietrele prețioase să devină adevărate capodopere – toată această transformare mă umple de bucurie și mândrie în egală măsură.

Ce moștenire ați dori să lăsați în urmă?

Chopard este o afacere de familie, cu o filosofie a independenței adânc înrădăcinată. De-a lungul anilor, s-au făcut remarcate mai multe valori ale corporației noastre, toate adânc întipărite în spiritul familiei noastre. Aceste valori alcătuiesc coloana vertebrală a companiei Chopard. Înzestrată cu un cod etic marcat de loialitate și simț practic, compania noastră a fost modelată cu calm și consecvență încă din 1860 și mi-aș dori ca ea să fie condusă pe viitor în același spirit, cu aceleași valori și tradiții. Un veritabil artizan al emoțiilor.

Cum credeți că va arăta luxul și consumatorii de lux peste zece ani?

Clientul de bijuterii de lux este de la an la an tot mai tânăr și mai informat. Clienții noștri sunt mai devotați ideii de sustenabilitate și, prin urmare, este responsabilitatea noastră socială să fim sensibili la cerințele pieței și să încurajăm practicile care respectă mediul înconjurător, precum și trasabilitatea metalelor, și să ne îmbunătățim practicile de afaceri în anii ce vor urma.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii