FacebookTwitterLinkedIn

Sigma a cumpărat 51% din acțiunile Caroli, adăugându-le la pachetul de 49% pe care îl deținea deja prin Campofrio Food Group.

„Această tranzacție definește cea mai importantă etapă din cei 23 de ani de dezvoltare continuă a companiei Caroli. Înființată la București, în 1994, aceasta s-a extins pe numeroase segmente de piață, construindu-și un portofoliu cuprinzător de mărci de succes precum Caroli, Campofrio, Sissi, Maestro și Primo. Grupul Caroli a evoluat de la o companie de familie la unul dintre cei mai mari angajatori ai industriei, cu peste 1.200 de angajați, o fabrică în Pitești și o rețea puternică de distribuție  și vânzări nete de peste 100 milioane de euro, în 2016, și un venit net de 88 milioane de euro”, au menționat reprezentanții companiei.

În prezent, portofoliul comun al CFG include cinci mărci: Caroli, Campofrio, Sissi, Maestro și Primo, cu peste 200 de produse. Caroli este cea mai populară marcă din portofoliul CFG, susțin reprezentanții grupului.

De asemenea, Caroli Foods a atins o cotă de piață valorică de 17%, conform raportului Nielsen pe ianuarie-iulie 2017, au adăugat reprezentanții companiei.

Tranzacția curentă nu implică schimbări majore în ceea ce privește managementul. Khaled El Solh rămâne CEO al Caroli Foods Group, alături de echipa sa de conducere.

Considerăm că această achiziție reprezintă o dovadă suplimentară a valorii și o confirmare a rezultatelor grupului Caroli Foods și ale brandurilor noastre pe care le-am construit împreună cu partenerii noștri de mai bine de un sfert de secol. Acesta este, de asemenea, un pas important în dezvoltarea Caroli Foods; experiența Sigma în ceea ce privește operațiunile globale și gama extinsă de produse constituie atuuri concrete în demersurile noastre de a ne dezvolta brandurile, păstrând, în același timp, valorile fundamentale care fac Caroli Foods Group extraordinar”, declară El Solh.

Prima asocierea dintre CFG și Campofrio a fost în 2010, momentul din care compania românească și-a vândut 49% din acțiunile către Grupul Campofrio. În 2014, prin expansiunea companiei Sigma în Europa și achiziționarea Campofrio, Sigma a devenit, de asemenea, un acționar minoritar în compania românească.

Talal El Solh, unul dintre acționarii principali ai Caroli Foods și Supervisory Board Chairman, a adăugat: „Cu ajutorul know-how-ul grupului Sigma în ceea ce privește categoriile de produse și extinderea în alte zone geografice, am identificat, împreună, oportunități de creștere a businessului Caroli în categorii și piețe noi”.

Sigma este unul dintre principalii jucători la nivel mondial în industria alimentară refrigerată, cu 69 de unități de producție în 18 țări (din patru regiuni: Mexic, Europa, Statele Unite și America Latină), peste 44.000 de angajați și venituri de 5,7 miliarde de dolari. Portofoliul său cuprinde produse din carne semi-preparată, brânzeturi, iaurturi și alte alimente refrigerate și congelate.

Cu privire la noua tranzacție, Mario Páez, CEO al Sigma, a declarat: „Această achiziție ne permite să ne ducem mai departe strategia de dezvoltare în regiunea extrem de atractivă a Europei de Est”.

Ricardo Doehner, CEO al Sigma Europe / Campofrio, a adăugat: „Suntem hotărâți să ducem mai departe valorile și expertiza Sigma și Caroli pentru a continua să oferim produse cu valoare adăugată consumatorilor români”.

Campofrio Food Group deține 25 de fabrici în Europa, pentru care lucrează aproape 7.000 de angajați, iar cota europeană a veniturilor sale este de peste 1,9 miliarde de euro.