Cautare




, Staff

SmallBusiness |
|

Carmen Ioniță, organizator de evenimente: Valoarea medie a unei nunți în România este situată între 15.000 și 30.000 de euro

Care sunt cele mai noi tendințe în materie de evenimente și cum s-au schimbat preferințele românilor de-a lungul timpului?
carmen ionita_1

După ce a fost reprezentat de vânzări în domeniul cosmeticelor și apoi al bijuteriilor, Carmen Ioniță a sesizat oportunitatea de a-și fonda propriul business de organizare de evenimente, în 2010, alături de un alt asociat. Investiția inițială în afacere a fost de 2.500 de euro, iar în mod permanent, câștigul înregistrat a fost reinvestit.

Până în anul 2015, Events by Carmen Ioniță a organizat doar nunți și botezuri, iar din 2016 a început să organizeze și petreceri corporate. De asemenea, din 2017, firma organizează mai multe tipuri de evenimente, petreceri private sau oficiale, conferințe, lansare de produs, team building-uri și aniversări de companii.

Cele mai solicitate servicii de către clienți sunt consultanță în organizarea de evenimente, aranjamente florale (naturale sau artificiale), foto-video, candy bar și torturi festive.

“Avem un onorariu de organizare de eveniment complet de 2.500 euro ca agenție, dacă se dorește prezența mea la eveniment. Pentru sezoanele din 2019, onorariul este de 5.000 euro”, spune Carmen Ioniță.

Cifra de afaceri a companiei a fost, în 2017, de peste 370.000 euro, iar estimările pentru 2018 arată o creștere de 50%.

Sumele pe care românii sunt dispuși să le cheltuiască pe organizarea unei nunți încep de la 7.000 euro, dar pot ajunge și la peste 100.000 de euro, iar valoarea medie a unei nunți organizate de Events by Carmen Ioniță este între 15.000 și 30.000 euro. Carmen Ioniță spune că a existat de-a lungul timpului o schimbare de mentalitate în rândul românilor, care sunt mai exigenți în ceea ce privește serviciile cerute.

“S-au produs nu doar schimbări de mentalitate, dar și de raportare la servicii, de exigență și educație – grație, fără îndoială, expansiunii a informațiilor și comunicării în mediul online. Observ constant și apreciez faptul că viitorii miri își doresc din ce în ce mai mult să aducă la nunta lor elemente, accente, momente sau detalii văzute pe site-uri americane de profil deco & wedding. De multe ori, acele aspecte nu pot fi preluate la indigo, din varii motive. Dar tocmai aici este provocarea și partea creativă a profesiei mele”, spune ea.

Cele mai noi trenduri în materie de nunți sunt un mix între clasic, tradițional, la limita conservatorismului, și noile trenduri ce se pliază pe structura temporală și emoțională a evenimentului.

“Acum, cele mai cerute sunt nunțile în aer liber, în grădină ori într-un restaurant cu terasă – sau în orice decor și scenografie care să includă prezența naturii, a vegetației sezoniere sau spontane, a peisajelor fără o amprentă urbană evidentă. Se doresc decorațiuni florale cu verdeață de toate tipurile, cu flori precum cele adunate din grădină, create în aparenta dezordine a volumelor și cromaticii. Ținând cont că noi lucrăm mereu cu un an înainte, este la fel de evidentă preocuparea pentru prognoza stilistică și tematică a nunților din sezoanele 2019”, adaugă Carmen Ioniță.

Ea a fondat, de asemenea, o florărie online, business apărut ca urmare a cererilor de aranjamente florale individuale, personalizate, precum și Revista Nunta, ajunsă la a treisprezecea ediție.

Planurile antreprenoarei sunt ca anul acesta să se extindă pe segmentul de accesorii-unicat pentru miri și să dezvolte florăria online.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii