Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Carmen Căpitănescu (Media Galaxy): „Cea mai mare provocare este aceea de a înțelege clientul, nevoile și aspirațiile sale”

Altex, retailer-ul de electronice, electrocasnice, IT&C și multimedia, a avut un salt spectaculos în topul celor mai mari investitori în publicitate. Pe radio, în primul semestru al anului, Altex a consumat publicitate în valoare de 2,53 milioane de euro (rate card), conform BRAT. La rândul său, brandul Media Galaxy a consumat un buget de 2,35 milioane de euro (rate card).
Carmen Capitanescu_Media Galaxy

Carmen Căpitănescu, Director de Marketing la Media Galaxy

Forbes: Creșterea economică a României din acest an, anunțată de autoritățile române și de studiile UE, s-a reflectat în creșterea consumului în domeniul în care vă desfășurați activitatea?

Carmen Căpitănescu:Da, bineînțeles, creşterea economică, în tandem cu reducerea TVA și majorarea salariilor, a adus creșteri în consum.

Piața de electro-IT se află în plină ascensiune, iar estimările pentru finalul anului acesta sunt optimiste. Scăderea costurilor tehnologice a dus la creșterea încrederii și a consumului implicit.

Pentru 2017, așteptăm o creștere lină, conform experților economici. Dar sensibilă la factori precum schimbări politice sau provocări sociale.

Însă, cred cu tărie că pentru a menține această dinamică de creștere a pieței de retail trebuie să ne orientăm către servicii cu valoare adăugată, experiențe personalizate și soluții relevante pentru clienți.

 CITEȘTE INTERVIUL CU NICOLETA EFTIMIU (COCA-COLA)

Forbes: Care sunt provocările dvs. din acest an în domeniul marketingului? Care ar fi elementele ce deosebesc marketingul din prezent față de marketingul din anii de criză (2009 – 2014)?

Carmen Căpitănescu: Indiferent de contextul economic, cea mai mare provocare este aceea de a înțelege clientul, nevoile și aspirațiile sale. Doar astfel, îi putem veni în întâmpinare cu soluțiile potrivite.

Față de anii de criză, nu consider că sunt diferențe în ceea ce privește activitatea de marketing sau abordarea pe care o avem față de client. În perioada 2009 – 2014, când bugetele de marketing au fost înghețate, s-au resimțit consecințele – de la scăderea vânzărilor, pierderea clienților până chiar la dispariția unor business-uri.

Prezentul ne arată că necesitatea investiților în marketing este definitorie. Se simte din ce în ce mai mult nevoia de a regândi perspectiva de abordare a clientului, de aliniere la așteptările zilei de azi. De a te diferenția. Acest lucru impune integrarea unor concepte solide precum omnichannel la nivelul întregului business, în cazul Media Galaxy. Astfel spus, pentru a atrage clienți ai nevoie de marketing și inovație.

 CITEȘTE CE SPUNE ANA MARIA PÂSLARU (UNILEVER)

Forbes: Care credeți că sunt aptitudinile și calitățile unui om de marketing în România anului 2016?

Carmen Căpitănescu: Pentru a fi un specialist de marketing eficient și de succes ai nevoie în primul rând de o înțelegere profundă a pieței în care operezi, în special în contextul actual, în care lucrurile se mișcă cu o viteză nemaiîntâlnită.

Este esențială versatilitatea, deschiderea la nou și capacitatea de adaptare și adoptare a noilor tehnologii distruptive, care schimbă comportamentul consumatorului. Este o industrie în care trebuie să faci un „update” frecvent pentru a ține pasul cu ritmul alert în care se mișcă consumatorul. Este important însă, totodată, între atâtea noi provocări cu care te confrunți zi de zi, să nu pierzi viziunea de ansamblu și direcția strategică a companiei.

Așadar, ca profesionist de marketing, este crucială capacitatea de a te alinia la strategia de business și a te focusa pe obiectivele majore, fără a scăpa însă din vedere detaliile care fac diferența și a-ți pierde flexibilitatea.

IATĂ OPINIILE LUI FRANTISEK MALA (TELEKOM)!

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii