Cautare




, Editor Coordonator

Lifestyle |
|

Carla Parnică – Familia, înainte de toate…

Din perspectiva mea, Carla Parnică este Directorul de comunicare al Tinmar Energy, unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața de energie, prezent în șapte țări din Europa Centrală și de Est. Din propria perspectivă, Carla se declară în primul rând mamă și soție.
0S1A7336

Forbes: „Soție, mamă, antreprenor” – așa vă descriați într-un interviu, exact în această ordine. Am să încalț preț de o frază pantofii fără toc ai feministelor și o să zic așa: faceți o mulțime de lucruri interesante și importante și totuși, înainte de toate, sunteți soție?

Exact așa, înainte de toate, înainte de carieră, sunt mamă, soție, fiică și soră; abia pe urmă focusul meu cade pe carieră. Probabil fiindcă nu am acceptat să compromit celelalte poziții și le-am considerat mai relevante, viața m-a răsplătit într-o manieră în care puteam doar să visez. Este adevărat însă că mă dedic și jobului, pun mult suflet în tot ce fac. Este vital să-mi placă ceea ce fac, altfel nu aș avea rezultate și nici mulțumire sau satisfacție personală. Frustrările nu-și au locul în comportamentul meu și evit să mă mai consum atunci când acțiunile celor din jur nu sunt conform așteptărilor mele. Înțeleg și învăț din greșeli, mă bucur atunci când primesc lecții pentru care altă dată aș fi suferit până la lacrimi: azi sunt recunoscătoare pentru tot ce mi-a fost dat să trăiesc.

Forbes: O întrebare standard pentru mamele „de carieră” este cum reușesc să împace maternitatea/căsnicia cu cariera. Eu v-aș întreba cât de dificil e să fiți și angajat, și antreprenor?

Este cu adevărat provocator să îmbini aceste roluri: ca angajat trebuie să livrez în funcție de cerințele angajatorului, lucru care mă determină să fiu mai disciplinată, mai ambițioasă și mai realistă atunci când am proiecte asupra cărora eu sunt cea care decide. Ca ordin de mărime, proiectele personale sunt mai mici și nu au un volum constant. În plus, domeniul de activitate fiind planningul și serviciile de PR, presupune participarea la anumite evenimente (multe în weekend ) sau lansări de produs, componente care îmi sunt familiare și prin prisma jobului.

Forbes: Care este cea mai importantă realizare profesională?

Toate proiectele în care am fost implicată sunt proiecte de suflet și pe care mi le amintesc cu drag chiar și după ani. Un proiect memorabil a fost rebrandingul pentru Tinmar, realizat în anul 2016. Am colaborat cu cei mai buni specialiști din domeniu, cu Brandient, și sunt foarte mândră că proiectul Tinmar Energy a câștigat Graphis Platinum Award (2016).

Forbes: Aveți un master în Finanțe-Bănci și studii de Administrare a afacerii. Pentru cei care sunt mai artiști, domeniul în care v-ați pregătit, ca și cel în care activați, par destul de neprietenoase.

Educația este un pilon esențial în viața tuturor și în alegerile noastre viitoare. Am avut șansa de a fi ghidată în privința studiilor de mama mea: a știut ce abilități am și a știut să mă sfătuiască. Îmi amintesc și acum că știam din clasa a IX-a că am să vin la București să studiez Business Administration. Marketingul și Comunicarea sau acțiunile de CSR pot părea „neprietenoase” cu studiile mele, dar eu le văd conectate, deoarece în orice industrie este important să înțelegi și să vizualizezi întreaga strategie de dezvoltare – în cazul meu, cu focus pe strategia de comunicare: de la ideea unei campanii la concept, de la redactarea unui brief sau negocierea contractelor până la implementare. Trebuie să ai anumite noțiuni comerciale și juridice care să-ți dea siguranța că iei decizii în cunoștință de cauză.

Forbes: Anumite acțiuni pe care le derulați au în prim-plan educația. Dacă de mâine vi s-ar garanta un mandat de patru ani la Ministerul Educației, ce proiect ați demara cu prioritate?

Cred că cel mai important aspect, când facem referire la educație, este mentalitatea. Acest factor se regăsește și în economie, sub denumirea Caeteris Paribus (toate celelalte rămân neschimbate). Dacă ne dorim o evoluție educațională competitivă și o creștere economică sustenabilă, ar fi indicat să acceptăm că 85% din joburile care vor exista în viitorul apropiat nu s-au inventat încă. Sunt sigură că poate să stârnească polemici și multă îngrijorare ce spun, însă există studii și rapoarte care confirmă faptul că, dincolo de estimări și cifre, simpla acumulare de cunoștințe nu mai este suficientă pentru a pregăti noile generații pentru viitor. Pentru a putea permite tuturor copiilor accesul la o educație pentru succes, cred că nu ar strica să se urmărească modelul școlilor private, atât ca facilități și logistică, dar în special în ce privește curricula: materii care să-i ajute pe copii să se exprime liber – cluburi de actorie, robotică, debate, public speaking ar fi câteva dintre exemple. Totodată, aș prioritiza proiectul „Grădinița sportivă” și în mod cert aș replica modelul și în școli. Pare o utopie, dar cred că, dacă am putea să lucrăm și în sectorul public la fel ca în cel privat, să urmărim proiectele, să facem status și să fii tras la răspundere în cazul în care nu reușești să livrezi, lucrurile ar sta diferit.

Articolul de mai sus face parte din seria de interviuri Steel Magnolias – în care revista Forbes Life a stat de vorbă, în ediția de martie, cu unele dintre cele mai influente personalități ale businessului autohton.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii