Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Care sunt volumele de publicitate atrase de televiziunile de documentare în 2015

Televiziunile tematice (de documentare), prezente în Studiul Național de Măsurare a Audienței TV, au livrat clienților publicitari, în perioada 1 ianuarie – 15 decembrie 2015, un volum mai mare cu 14% fața de cel din aceeași perioadă a anului 2014. Această nișă a generat doar 3,2% din bugetul total de audiență pentru reclamele TV.
TV_documentare.jpg

În perioada 1 ianuarie – 15 decembrie 2015, cele 8 televiziuni de documentare au furnizat clienților publicitari un volum de 65.069 puncte de audiență (Gross Rating Points – GRP’30) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani). Bugetul este mai mare cu 14% față de același interval din 2014 și reprezintă 3,2% din totalul audienței livrate de piața TV din România.

Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de publicitate de la televiziuni.

History Channel, televiziune deținută de A&E Television Networks, a furnizat un buget de audiență de 28.612 GRP’30 pe targetul comercial, în creștere cu 37% față de 2014. Este cel mai mare volum de audiență de pe această nișă. De asemenea, History Channel ocupă locul 13 în topul general al publicității pentru 2015, înaintea televiziunilor Realitatea TV (26.406 GRP’30), TVR 1 (24.679) și DIVA (18.498).

Pe locul secund în topul nișei televiziunilor tematice se află National Geographic (proprietar Fox International Channels), cu un volum de 14.422 GRP’30 pe targetul comercial, în scădere cu 3,4% față de 2014. Se constată că liderul nișei, History Channel, are un buget de două ori mai mare decât următoarea televiziune în top.

CUM ȘI-AU ÎMPĂRȚIT TELEVIZIUNILE BUGETELE DE PUBLICITATE ÎN 2015

Discovery Channel, televiziune aparținând Discovery Communications Inc., a suferit o erodare a bugetului de audiență de 12%, având un volum de 11.144 GRP’30 pe targetul comercial. Discovery are o distribuție în teritoriu mai mică decât History Channel și National Geographic, fapt care conduce la audiențe mai reduse decât ale competitorilor. Același lucru este valabil și în cazul Animal Planet, care a livrat clienților publicitari un volum de 2.919 puncte de audiență pe targetul comercial, în creștere cu 23,4%.

National Geographic Wild a avut un buget de 6.176 GRP’30 pe targetul comercial, în creștere cu 57,5% față de 2014 (cea mai mare creștere procentuală de pe acest segment TV).

CBS Reality și The Fishing and Hunting Channel au suferit pierderi de audiență: 28,6%, respectiv 7,1%.

„Forbes România” estimează că nișa televiziunilor de documentare a atras în 2015 un buget total de publicitate în valoare de 2,2 milioane de euro.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii